Nystartet håndværksfirma søger lidt gode råd :)

Hej!
Selv om jeg skriver til en flok erfarne gør-det-selvere, så har mange af jer sikkert erfaringer med håndværkere. Vi er 3 der har startet en ny virksomhed, der dækker - maler, murer og tømrer. I den forbindelse vil vi gerne have lidt gode råd om hvad vi skal gøre for at være synlige.

Vi er i gang med en hjemmeside, det er man jo nødt til at have Men er der andet vi kan gøre omkring det med at markedsføre os selv; annoncer i lokalavisen måske? Eller noget helt andet.

En ting er vi har 60 års erfaring tilsammen, men markedsføring er vi ikke fantastiske til Vi kan lave godt håndværk og vi er alle personer som går meget op i rigtig god service og det at ringe kunden op 1-2 uger efter vi er færdige, for at høre om det vi har lavet stadig lever op til forventningerne.

Vi er klar over, det er modigt at starte nyt på dette tidspunkt, men vi sætter også timeprisen efter det - altså lavt Da vi ikke har store udgifter til administration.

Alle gode råd modtages med stor tak.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er der jo skrevet mange bøger om, og der kommer sikkert endnu flere..

Først og fremmest - køb aldrig reklame impulsivt. Man bliver kimet ned af friske sælgere der vil dig det bedste.. ALTID nej tak.. !!! Det koster og du får aldrig en krone ud af det.

Nå men først og fremmest skal i lave nogle regler internt, rent moralsk.. Og huske dem.. det er jo det sværeste.
F.eks. lover vi aldrig noget vi ikke kan og vil holde.

Den lavste pris er ikke det vigtigste. Det er vigtigere at holde den pris man har lovet..

Der er mange gode regler i reklameverden man skal prøve at huske..
f.eks. en utilfreds kunde koster til tilfredse kunder bare for at nulstille regnskabet.

Brug aldrig negative ord i reklamer som: men, billigt, dyrt og måske.. osv..
Positive ord er gode.. prisbilligt, sikkerhed, sparer, garanti.

En lille annonce i den lokale er godt, der er stadig mange der kigger der og så på nettet..
Der er det vigtigt at i siger (skriver) hvad jeres kommende kunder skal..

Platte annoncer som "garanteret billigst" er dårlige fordi i så kun har en lav pris at konkurrere på.

Til gengæld skal i skrive hvad i ønsker jeres kommende kunder skal .. det kan være

Ring til os når det drejer sig om maling, sten eller træ.

Ring nu hvis du skal have malet, muret eller tømret. (hvis du kan lave denne sætning om så der ikke står hvis, er det bedre)

Ring nu kan skiftes ud med "ring 12 34 56 78" 

Altså positive ord og hvad i vil have folk til..

Rund om lokalannoncen skal der være en stiplet linje med en saks.. Mange vil så klippe annoncen ud og gemme den.. ofte meget længe hvis annoncen er tiltalende.

Et slogan kan være godt.. På Sjælland havde en vognmand dette: "Har du ondt i dine fusser, så kør med Oluf's busser" det husker rigtig mange og genkender så Oluf når de leder efter en bus.

Når man sælger en vare eller et arbejde, har kunden en forventning til hvad han/hun får for sine penge. Det er kundens forventning.
Rammer i den forventning har i en neutral og tilfreds kunde.. men heller ikke mere.
Rammer i under, så skal i rammer over ti gange for at få regnskabet i nul..

Så tilbud og alt i lover skal være lidt under hvad i har tænkt jer at leverer.. Hvis i lover et job til "ikke over 50.000" og i så sender en regning på 44.612,50" har i basket langt over forventning og fremstår ærlige.. Sender i en regning på 52,100" er i på den forkerte side af det forventede.

Og så skal i slås mod fordomme om håndværkere.. Dvs ingen alkohol, man kan ikke lugte om i har drukket en eller ti øl. og lige så vigtigt - overhold ALTID aftalerne og lever jobbet til aftalt tid.. Husk på at rigtigt mange tager feriedage for at være hjemme når i kommer.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

amino.dk er en god hjemmeside til selvstændige, hvor man kan finde råd og vejledning fra andre erhversdrivende :-)

www.holstedmalerfirma.dk

Hej
Een ting i kunne gøre for at målrette jeres markedsføring ( gratis ), er at udforme en 3-5 tilbud på renovering af f.eks.
Tag
Vinduer
Gavle
Indkørsel
Carport / garage
osv.
Tryk en stak af hver og brug et par dage på at køre rundt i lokalområdet og KIG lidt på husene. I kan jo lynhurtigt se, om det hus trænger til nyt tag, nye vinduer etc.
Og så ved i jo lige om det er tilbud nr. 1, 2, 3 osv. der skal smides i postkassen !
På denne måde får i jeres tilbud gjort mere personligt - altså mere skræddersyet til den enkelte kunde og hans / hendes hus end en generel annonce eller husstandsomdelt løbeseddel.
Man kan jo også lave helt individuelle tilbud til det enkelte hus - ved ikke lige om dette måske kommer på kant med markedsføringsloven omkring dørsalg - det må i lige selv undersøge.
Jeg fik et sådant tilbud ind ad døren engang i efteråret vedr. mit tag - som helt klart trænger til en renovering...dette tilbud - fra en håndværker der bor 30 km herfra - har jeg gemt til jeg får "tid" til at få mit tag renoveret.
Det virker mere personligt - og der var et billede af håndværkeren ( og hans kontordame ) i bunden af tilbuddet. Virker - i hvert tilfælde på mig - troværdigt og professionelt.
Held og lykke med biksen !
Med venlig hilsen
Niels Vangsøe

Vangsoe
I er jo allerede godt igang med markedsføring, men for at suplerende denne kunne jeg anbefale tråden i forummet "over hækken" som hedder: Hvad vægter i højt når i vælger håndværkere...?

allan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også