Fastgørelse af minkklodser

Jeg skal i gang med at bygge et skur på knap 6 kvm og vil gerne undgå at støbe (stolpesko). Jeg er derfor blevet anbefalet at benytte minkklodser til at fastgøre stolperne til skuret. Men jeg er kommet i tvivl om hvordan jeg sikrer/fastgør minkklodserne i jorden. Skal de "blot" graves ned og så stampe jorden rundt om? Eller skal der stampes stabilgrus rundt om? Nogle forslag?

Mvh
KLA
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Benyt færdig støbte justerbare punktfundamenter til det, har vi gjort flere gange og det er nemt at gå til.
Minkklodser er den "lille model" af punktfundamenter - og du risikerer, at skuret ved streng frost (som formentlig i år) kan løfte sig lidt.
Samtidig - fordi man måske ikke kommer ned til fast grund, når man sætter dem - er risikoen større for, at en af klodserne "sætter" sig lidt. Det finder man så ud af, hvis der er dør i skuret

Jeg ville sætte minkklodserne ned på noget stampet stabilgrus og bruge det samme til at stampe omkring - men groft grus eller lignende gør det også. Det væsentlige er, at du ikke har jord lige under klodserne.
Husk at lægge murpap mellem klods og træ.

Mvh.

Jan R.
kla.

Grav nogle dybe huller ca.0,9 m. med en skovl/spade og brug et 110mm kloak rør på 1 meter i længden med et rundjern gennem (håndtag)

Fyld hullet op omkring røret stamp jævnligt med et stykke lægte el lignende mens du fylder op, når du trækker røret op (det sparer du 40-50% på betonen) har du et fint rundt hul som du støber dine stolpesko efter en snor så de kommer til at sidde i samme højde i evt. med tør beton i sække, fugt det lidt med vand, du får ensartede runde beton fundamenter til dit skur.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis