mc kørekort

Hej. Jeg er interesseret i at tage mc kørekort. Kan forstå at priser svinger en del. Er der nogen der kender et billigt sted i midtjylland/østjylland?? Vil godt køre lidt efter det. Mvh Peter

Elkjær10

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Peter.
Faktisk er prisen på et mc køre kort ret ens overalt, der er bare nogle der umiddelbart ser billigere ud. Det er så fordi de "glemmer" at fortælle at du så selv skal hoste op med extra udgiften til prøver stempler o.s.v. Du skal nok regne med at et mc kort i dag koster omkring 10.000,00 Kr.

V.h.  Håndværkeren
Tjaaa.. Jeg tog det i KBH for 5000,- plus prøver og stempel.. så der er forskel.. Men det skal siges at det var en af de mere "useriøse" skoler, hvor det er et absolut must at selv kunne læse op på det hele og kunne nøjes med de timer loven kræver..

Jeg skaffede pragrammet trafiktesten, og da jeg kunne alle prøver udenad gik jeg til prøve :-) Men havde naturligvis samtidig fulgt den obligatoriske undevisning..

Men prøv at ringe rundt.. få et tilbud på pakken og en fastpris på ekstra timer hvis det er nødvendigt.. Vi skal jo ud og køre lige om lidt..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Jamen så skal jeg da til at ringe lidt rundt. Der er jo betragtelig forskel på de to beløb.
Og ja nu begynder det at trække i en for at komme ud på to hjul.

tak for jeres svar.

Elkjær10

Hej Elkjær10...
Jeg syntes ski også der var stor forskel på de 2 beløb, men du skal selvfølgelig høre, ved at ringe rundt.. men efter min mening handler det jo også om hvad du får for pengene. Ved godt du først tænker .. Et kørekort... men måske er der forskel på den måde du lære at køre mc på.. og det er jo rent faktisk det, det handler om, at lære at køre mc. Nu kommer alle de gamle ind og siger "det lærer man først når man havner ude i trafikken" Men det er alså ikke helt rigtig mere.. Jeg fik kort til mc. i 1976, jeg havde en køretime, derefter prøve som jeg bestod, det kostede 125kr, så var det kort hjemme. Jeg har 3 sønner hvor den der sidst fik kort til mc fik i 2008.. Ved ikke hvor mange timer han brugte, men mener det kostede han 9000 kr.. han var på glatføre bane.. "kravlegård" han kørte motorvejskørsel... han kørte mylretidskørsel.. osv...
Det kræver jo ikke den helt store hat at gætte hvem der efter endt køreprøve er den bedste til at køre mc. ????
Hvis jeg var din far ville jeg godt give lidt til at du lærte det rigtigt....
Det kunne jo være derfor at der var forskel i prisen ??

Mvh Jan J
Hej
Spørg nogle af de lokale mc-ister i Silkeborg om der er en eller flere i byén de ikke anbefaler. OG vælg så en anden ;-)

Jeg tog selv mc kort sidste forår i Skanderborg. Der var deltagere både fra Ry, Odder, Hørning osv.
Man ved selvfølgelig ikke om man er tryg ved kørelæren, førend man har været der nogle gange.
Man jeg betalte da ikke giro kort førend der var gået 3-4 uger, så muligheden for at hoppe fra og finde en anden var da muligt uden at miste penge.

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

Annonce
Jeg kan se priserne svinger en hel del, jeg måtte op med 12000kr for mit MC kort sidste sommer


El-Artikler og LED pærer fra Greenline A/S

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis