Kloak - problem med modtryk?

Hej

Jeg har købt et hus fra 62, og fået lavet nyt badeværelse -af håndværkere - har ikke selv haft tid
Jeg har i midlertid et problem med afløb/kloak (som i øvrigt er blevet skiftet hele vejen fra badeværelset og ud til ydermuren)
Når jeg skyller ud i toilettet trækker vandet (af og til) langsomt ud.

Først troede jeg at selve toilettet var stoppet, men jeg har fundet ud af, at det skyldes trykforholdene i kloaknettet.

Det har jeg konstateret ved (midlertidigt) at fjerne vandlåsen ved vaskemaskinen, som står i badeværelset.
Med den fjernet var der fint træk i toilettet.
Min næste tanke var da, at der var tale om et vacuum problem, og købte derfor en vacuum-lås, men det virkede altså heller ikke...

Næste mulighed var modtryk. Jeg prøvede at fylde en affaldssæk med luft og presse luften fra den ned i kloakken. Der var der ganske stor modstand.
Jeg kunne høre at det gurglede et eller andet sted nede i dybet.

Hvad er der galt?

Mit eget bud er at der er dårlig passage et eller andet sted uden for huset.
Der er (Vel) også en brønd inden "lortet" løber ud i selve kloaknettet som kan være stoppet til?

Hvordan angriber jeg problemet herfra?

Tak for jeres input!

Anders

Hej Jeg har købt et hus fra 62, og fået lavet nyt... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
man kræver kun udluftning for rør der har større vandmægde end 6.3 liter pr sek et toilet 1.8 liter vask 0.3 så dit problem er nok en alvorlig lunke på rør i jord så har du en extra vanlås det giver modtryk og klukker
Hej

Problemet er løst for længst, har bare ikke fået delt det med jer her på lav-det-selv.
Problemet viste sig at være en stoppet stikledning fra min skelbrønd og til hovedledningen.
Den blev spulet og fik lavet et stykke af den hvor der sad en rod.
Siden da har der ikke været problemer.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis