Slibning af fliser.

Hej i alle kloge hoveder. Er så småt ved at starte nogle forårs projekter op... Så mit næste bliver slibning med diamant-kop og vinkelsliber af mine fliser.
Ville spørge om der er nogle af jer som har prøvet at slibe fliserne. Og om det tager lang tid.
Hvilken Vinkelsliber ville I bruge.
Regner med at bruge den lille model af vinkelsliber, da den må lægge bedre i hånden (når man skal pudse).
Hvis I er helt på bar bund med min formulering kan i se et indslag med selveste Carsten Reinholt. Hvor han gør nøjagtig som jeg har tænkt mig at gøre.
Men 1. er en enkelt flise som han står med og 2. er jo en hel terasse.

http://www.dr.dk/DR1/Goer_det_selv/...094206.htm
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ser følgende udfordringer :
- sårbar overflade efter slibning - skal forsegles/males
- 1 diamantkob rækker nok ikke til en hel terrasse -->koster kr
- når du først er begyndt er du nødt til at gøre det færdigt
- tager nok lang tid, men resultatet bliver uden tvivl pænt
- køb en billig vinkelsliber og smid den ud bagefter hvis ikke den kan mere
Medmindre dine fliser ligger 100% lige, er du nok nødt til at tage fliserne op for at slibe dem.
Der kan jo nemt være en forskel i højden, på nogle mm.
Som før nævnt bliver overfladen, efter slibning nok ret så modtagelig overfor alger ol.
Jeg ville vælge en billig vinkelsliber, og så med en 180mm skive, det er jo et stort areal du skal over.
mvh jens
Du skal være opmærksom på at en ordenlig diamantslibekop også koster mange penge hvis du skal have en der holder til en hel terrasse, så jeg ville da klart foretrække at lægge nye fliser, hvis det var mig, især hvis terrassen i forvejen er lidt ujævn hvilket tit er tilfældet når fliserne har ligget der i mange år.

min erfaring er at fliserne bliver pænere og glattere end nye. Derfor har mos, alger og lav også sværere ved at gro på dem.
Jeg brændte hurtigt en lille og billig vinkelsliber af. Fandt ud af at det er smart at have to vinkelsliber, som man skiftevis bruger eller en god mellemstor.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også