Beklædning - formalet, ceder, royalimprægn. ??

Skal indenfor den næste uges tid have indkøbt beklædning til vores hus, da den gamle træbeklædning trænger til udskiftning.

Er meget i tvivl om, hvilket produkt jeg skal vælge ud fra æstetik, holdbarhed samt pris.

Vi får inden længe skiftet vinduerne til antracitgrå Velfac 200 vinduer og mursten (kalksandsten) bliver malet hvide.

Indtil nu overvejer jeg:
- Formalet klinkbeklædning i samme farve som de nye vinduer (pris ca. kr. 230/kvm)
- Cedertræ klinkbeklædning (pris ???)
- Royalimprægneret klinkbeklædning (www.frejlev-trae.dk - pris kr. 200/kvm)

Hvad siger panelet?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kig på Ivarplank. Det er planker, 19 cm høje og 3,6 m lange, i fibereternit. Overfladen er præget som træ og de er kun 9 mm tykke. De skrues på med rustfri skruer i klink med 3 cm overlap. Meget nemme at arbejde med. De fåes i hvid, sort og grå og der er lang garanti på farven. Jeg har beklædt en hel gavl og det var nemt alene. Du skal anvende en rundsav med spec. klinge eller en lille vinkelsliber til at skære med.

 

Synes ikke så godt om udseendet på Ivar/Hardiplank - men tak for tippet ;-)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ønskes en malede overflade, ville jeg vælge vandret klink det ville pynt på huset at fører linien igennem som rulleskiftet giver.

Derudover er det også den bedste løsning hvad angår holdbarhed/vedligeholdelse, da det kun er de nederste brædder der så er udsat...
Enten bliver det formalet klinkbeklædning eller også bliver det cedertræ eller royalimprægneret uden maling ovenpå.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg er jo rimelig glad for cedertræet, så ville jeg selv have valgt, ville stå godt til de hvide vinduer og den lyse facade, og er rimeligt nemt at holde med olie.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Nye vinduer bliver antrasitgrå, hvilket vel stadig ville se godt ud til cedertræ.

Var i Silvan i dag og konstaterede, at prisen på Cedertræ er 70 kr. pr. meter i fer/not udgaven, hvilket giver en m2 pris på kr. 542,50

Har skrevet en privat besked til dig Koluda vedrørende priser på cedertræ.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Damm, silvan laver gode penge på cedertræ.

Jeg ville hvis jeg tog et træk kunne købe den 8" til ca. 100,- pr. m2 excl. moms, så kunne lægge en god del på i fortjeneste og stadig være meget billig...

Du får lige et svar på PM senere...
Aluminium? Det har jeg aldrig set.

Jeg kan ikke umiddelbart finde nogle eksempler på nettet - kan du linke til nogle?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det lokale Frejlev Træ gav mig et godt tilbud.

Royalimprægneret douglas gran klink 29x150 mm til kr. 109/m2 inkl. levering. Ca. 75% rabat :-)



Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også