Stor skærekage i bradepande

I al sin gru og rædsel er det gået op for mig, at jeg i morgen skal sørge for kage til kaffen for en 10-20 mennekser.
Jeg forestiller mig en skærekage, der bages i en bradepande, som man kan file sig et stykke eller to af, hvis den bliver værd at æde.
Jeg har noget i tankerne om en brun, sød, lidt klæg, ikke chokoladekage, men jeg kan ikke komme på, hvad den hedder og hvordan den skal koges.
Er en der ud fra denne famlende beskrivelse kan sætte mig på sporet? Evt. en sikker opskrift?
Det skal være meget let og ikke noget med en masse ting der skal bearbejdes. Min kone kan noget med en gulerodskage, men det er voldsomt omstændeligt, men ellers glimrende. 
Jeg har en Kenwood røremaskine, så det handler om at mide nogle ingredienser op i svinet og så få det rørt sammen.

Med venlig hilsen
ktm

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ktm.

Hej

Har du overvejet at lave en Drømme-kage fra Brovst den med kokos ovenpå den er ret nem at gå til.

Det kan købes i forretningerne, men jeg laver den gerne selv det andet fabriks stads bryder jeg mig ikke om, og prisen heller ikke. Og så er der for lidt af kokos-massen til at lægge ovenpå i købe-udgaven synes jeg.

Vil ikke skrive opskriften for den kender du sikkert i forvejen, men godt med kokos massen oven er bare guf.

Men det var jo ikke det du eftersøger vel? men bare en ide' til hvad du ellers kunne lave, det er nok for at jeg er ret vild med drømme-kagen.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Nu er det sikkert for sent,, men alligevel:
Mon ikke det er en 'Sirupskage' du taenker paa?

/Hideout

Der var den: sirupskage! Jeg kunne ikke komme på det.

Jeg fik så et andet tip:
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift...p?id=12030
som jeg rodede sammen i formiddags.

Ikke siden jeg var ganske spæd og hjalp min salig moder, har jeg prøvet det her.
Jeg fik genopfrisket at man skal ikke gå for hårdt til æggemassen og dejen. Det giver kvalme!!
Så er det spændende om den bliver godtaget, men den bliver nok rigelig sød med alt det sukker, chokolade og bananer
Den voksede godt nok en hel del, så det må vel være OK.

Tak for udvist deltagelse i mine problemer!

Med venlig hilsen
ktm

Hej,

Min kone laver en fantastisk banankage.. tænkte jeg lige ville del den, selvom det nok ikke længere er så aktuelt..

Banankage (1 stor bradepande)

450 g. smeltet margerine
700 g sukker
8 æg
10 gamle bananer
100 g havregryn
2½ dl kærnemælk
1 tsk salt
4 tsk natron
4 tsk vanillesukker
700 g mel
200 g mørk hakket chokolade

Bages ved 160 gr. varmluft i ca. 55 min.

Jeg blender bananerne sammen med de ”våde” ting, og så blander jeg de ”tørre” ting sammen inden jeg blander alting. Husk at tage en stor skål (Jeg bruger en rund opvaskebalje). Bradepanden fores med 2 stykker bagepapir, og dejen hældes heri. Den fylder det hele af panden.

Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

Lidt om mig her

aaaaaltså det kani ikke være bekendt
jeg har ikke engang fået morgenmad endnu
efter nattevagtens strabadser
og så får i mig til at blive lækkersulten uden
at have noget i huset at kokkerere med
det til at blive syg ved tanken om et
stykke hjemmebragt kage
TAK FOR DET!
FORSAT GO´ PÅSKE

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Annonce
Jeg lavede kagen af nogenlunde den portion du der beskriver.
Jeg vil en anden gang følge dit råd og bruge f.eks. 10 bananer som du beskriver, i stedet for de 3 jeg brugte.
Jeg bagte kun i 45 minutter, men ved 175 grader, og alligevel tenderede den til at blive en kende tør, men nogle flere bananer og så kærnemælken vil bestemt være med til at gøre den mere svampet.

Det så flot ud, da den blev sat i ovnen og hævede helt vildt!!

Med venlig hilsen
ktm

Du kan jo bare komme forbi.
Har lige taget lidt af kagen ud af fryseren til eftermiddagskaffen!

Med venlig hilsen
ktm

ja men nu er der jo lidt langt på apostlenes heste
men tak og bukker ellers for tilbuddet det lød
ellers fristende

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis