PU-skum i dæk

Min sækkevogn er punkteret grundigt i begge hjul over vinteren, og jeg har besluttet mig for at prøve at fylde dem med PU-skum. (Går det heelt galt kan jeg i værste fald bare købe en ny sækkevogn.)

Men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg sikrer mig at det bliver fordelt ordentligt, og at det størkner.

Jeg har en dåse "hobby-skum", der står intet om vand til at aktivere skummet med. Men der står at hulrummet skal fyldes 40% op, resten kommer med ekspansion.

Er det så bare at fjerne slangen, klemme dækket fast med en baggagerem og så ellers fylde i ventilhullet indtil jeg er sikker på at der er fyldt mindst 40% op? Eller skal jeg gøre noget for at det bliver fordelt? Andre tips?
Min sækkevogn er punkteret grundigt i begge hjul... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
en sjov løsning men måske lidt bøvlet.
specielt slangeløse dæk.
du pumper den op og finde hullet der hvor luften siver ud
og banke tynd søm i (dykker) og luk luften ud og krænge dækket af
fælgen og find sømmet og tegne en ring om sømmet med tavlekridt.
og træk sømmet ud og lappe hullet inde fra med cykel lap.
samme fremgangs måde som cykelslangen.
den kan være en nødløsning til de fleste køretøjer lige fra sækkevogne til biler
med slangeløs dæk.!

den er blevet afprøvet på en scooter forhjul den holdt i par år.
og bruges værdag.!
Eller skife den.

koster jo ikke en herregård...
Når først en slange begynder at gå i stykker af sig selv, så tror jeg ikke det kan betale sig at lappe på den.

Og ja, jeg kunne have skiftet slangerne. Men jeg kan også købe en ny sækkevogn til nogenlunde samme pris. Derfor fik jeg lyst til at lege lidt. Uanset resultatet ville jeg jo lære i hvert fald lidt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis