Hvor er logikken??

For nogle måneder siden købte vi en opvaskemaskine i El-giganten..

Den var på tilbud til halv pris.. dvs. den var sat til salg for 2.499,- og kostede normalt 4.999,-

Det er en AEG.. Vi kiggede så længe på den at der kom en sælger. Jeg spurgte selvfølgelig til hvordan den vaskede og holdbarhed og sådan..

Skal lige siges at jeg på nettet havde søgt på den model og nummer for at finde en rigtig før pris, evt. i andre butikker. Men den var kun at finde i El giganten.

Sælgeren forslog os en bedre maskine, der ikke var på tilbud til kroner: 3.999,- hvortil jeg svarede, "jamen den er jo billigere" Det forstod han ikke i første omgang, så jeg måtte jo forklarer ham at den vi så på jo koster 1.000 kr. mere men de sælger den med 50 % rabat??
Han svarede ikke, men vævede rundt i noget jeg ikke forstod sammenhængen i.

Vi vidste jo godt at den vi kiggede på var en speciel model betegnelse fremstillet til elgigaten, så man ikke kan finde den rigtige før-pris.
Men hvordan kan en sælger stå og være så, ja undskyld, dum.??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er da blot endnu et tilfælde af det sædvanlige fup, som vi hele tiden udsættes for.

Vi, eller rettere min hustru, holder mere af at finde ud af, hvilken maskine vi vil have, og så gå igang med at jagte lige netop den præcise maskine, og ikke lade os lede i fristelse af tilfældige slagtilbud på maskiner, hvis virkelige idenditet fortoner sig i det dunkle.

Det er imponerende så store forskelle der er på det nøjagtig samme produkt, hvilket siger mig, at der er enorme fortjenester på den slags varer, og at man bliver tørret godt og grundigt, hvis man ikke kæmper for sagen.
Stakkels de, som ikke magter kampen.


Med venlig hilsen
ktm

 

Nu havde vi set en model til ca. 3.500 med samme data og samme kurve og strømforbrug men med et andet modelnummer. Så der var prisen jo okay.. vi "sparede" 1.000 kr. og ikke 2.500 kr.
Men det er ikke så meget før og nu prisen.. Der ved vi jo at vi kan blive tørret godt og grundigt bagi.

Det er mere sælgerens idé om en der er billigere end før prisen er bedre.??

Jeg oplevede også for mange år siden en sælger der helt seriøst forklarede mig at en maskine til 8.900 kr var bedre end den jeg ville have på knaldtilbud i punkt 1 til 1.700 kr. ???

Goddag jeg vil godt købe en Fiat Punto.. Uha nej den skal du ikke købe, jeg har en Mercedes S klasse der er bedre.. ??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Min onde og mistroiske sjæl tilsiger mig, at diverse råd man får rundt omkring i forretninger, banker osv, ofte har noget at gøre med, hvad ekspedienten selv får mest ud af.

Med venlig hilsen
ktm

 

Det er vi helt enige om..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hvorfor går du i elgiganten hvis du skal købe noget der ikke haster ? som de selv siger det er dumt at betale for meget.

Jacob
Ja, der foregår ekstremt meget af den slags fusk.
Fornyeligt var der en sag fra "Expert" som havde et KANONTILBUD på en fladskærm.
Det viste sig at skærmen kunne fås langt billigere hos andre forhandlere - eneste forskel var at Expert havde fået lavet et specielt modelnummer på skærmen, så de irriterende kunder ikke kunne sidde hjemme ved computeren og sammenligne priser.

"Lad falde hvad ikke kan stå"

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis