Udsugning som støvsuger duer ik

Hejsa, har købt en lidt overdimitioneret udsugning, denne suger via en 30 cm lang ø150mm slange luft fra en 200L tønde. Fra tønden går der så en 3 meter lang ø100mm slange ned til en udsugningsarm hvor støvsugerslange skulle monteres men der er slet ikke sug nok i slangen til at kunne støvsuge.

Har en idé om udsugning/blæsesnegle udnytter centrifugalkraften så den trækker den frie luft omkring hjulet med og dermed trækker/puster en del mere m3 ifh til kW.

I mit tilfælde får det så den effeckt at luften "snyder" udenom istedet for den lange vej gennem slangen, dette havde jeg tænkt om jeg kunne løse ved at lave en kappe rundt om hjulet (rød plade) hvilket i mit hoved vil koste mig de gratis m3 sug men tilgengæld gi et mere koncetreret sug hvor kraften kan føres igennem en lang slangen uden at miste sugeevnen.
Er alt dette ren indbildning eller holder det stik ?
Er der bedre måder at løse det på udover at købe noget andet ?

Hejsa, har købt en lidt overdimitioneret udsugning... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hvis "udsugning" skulle æde knaster og savsmuld og høvlspånder
så er rørerne oppe omkring 150 mm.
med mundstykke ved gulvet og maskinerne med lukkeporte.
det går da meget godt med den jeg viste i askesuger tråden

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Vi har en industristøvsuger Nilfisk med 3 stk støvsugerenheder, som i tøndemodellen, den suger fint og kraftigt. Jeg bad en person på den lokale genbrugsplads om at indsamle nogle sugenheder, det blev til en halv snes stykker, som kostede en omgang isvafler. Nogle var defekte, men en syv stykker var ok. Måske kunne du bygge noget, ved at sætte et par stykker sammen.
Det er smart at ha' en filterryster, som kan betjenes udefra.

Jeg har også en gammel støv/spånsuger, med centrifugalsuger, som afleverer i en plastsæk, men den er ret stor. Den skal ikke koste meget.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Centrifugalsuger, er det ikke sådan en jeg har som ikke kan lave undertryk ?
Kommer du fra jylland ?
Kaa duut hør a æ fra Fyn

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce
Den gerni tøndemodel med to motor jeg har, vil godt kunne suge over en længere strækning, Selve studsen på støvsugeren er til ø90 mm såvidt jeg husker.
'den er betydelig kraftiger en div centralsløvsugere.

mvh jens
Lynæs: er ikke så stærk i geografi skal du af med Nilfisken ?

Je_ns: Jamen er det en du vil af med :-)

Nej vi bruger den jævnligt. Det var kun for at fortælle, at flere sugemotorer godt kan arb. sammen og at du kan få disse nærmest gratis på genbrug, men så skal man jo selv lave lidt også.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hey, har skam selv lavet det hele :-)
Mangler bare en voldsom motor at slutte til (-&
thjaaaeee så ka´ det jow godt ta´nowet ti Rider nå sååden dow bli´
ve´ mæ å set a snakk

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis