tændingsproblem/motorfejl på opel vectra

Hejsa

På min Opel vectra 2,2 direct m. automatgear fra 2004, har jeg for nogle måneder siden opdaget at en del af den nederste vikling på højre forfjeder er knækket af, det sker jo.
så her i weekenden, da jeg stod for at skulle ud at køre, opdagede jeg at forenden i begge sider stod meget lavt, støddæmperne stod helt i bund. fjederne i begge sider havde drejet sig selv ud at fjeder skålene. Jeg måtte have støddæmperne afmonteret i top og krængningsstablisator armene af for at få fjederne på plads igen. Jeg skifter begge fjedre i denne uge.
Så idag, da jeg kører på arbejde, kan bilen næsten ikke tage omdrejninger, og værkstedssymbolet lyser i bilen, det har den aldrig gjort i den tid jeg har haft den. Kan der være en sammenhæng?  er der noget der føler at forhjulsaffjædringen ikke er ok?

Jeg har ikke tænkt mig at skille bilen ad for at finde fejlen, men jeg vil køre hen til Opel og få lavet en fejludlæsning, men jeg kunne godt tænke mig at få min nysgerrighed stillet her.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
nysgerrigheden får du stillet når Opel har diagnostiseret din bil. Du skulle nok besøge et værksted noget tiere til service, så var de knækkede forfjedre opdaget. At din bil ikke vil tage omdrejninger og lampen lyser, betyder, at der et slvorligt motorproblem, derfor beskytter styreprogrammet motoren ved at nægte højere omdrejninger. KAN være du mangler olie i aut.gearkassen. Problemet med fjedrene er ALVORLIGT!!!! Du kan risikere, at den knækkede del drejer ud i dækket og punktere dette under kørsel, Desuden ødelægger du bilens affjedringm stabilisatorophæng.

 

Jeg har lige købt en Vectra C 2.2 Direct fra 12/2005 og vi har desværre fået et lignende problem som ovenstående,
dog sætter motoren først ud hvis vi vil accelerere over 4000omdr, så lyser motorlampen og bilen mister kraft og fart.
Vi kan sagtens køre bykørsel med korte gearskift og på motorvej så længe vi ikke kommer over 4000omdr.

Kan det også være højtrykspumpen eller kan det være noget andet?

forhandleren har skiftet en lambdasensor og nogle andre sensorere hvorefter de har meldt bilen køreklar, men motoren sætter stadig ud - er der nogen der har et godt råd?
Det kan sagtens være højtrykspumpen... Men det kan dit Opel værksted fortælle dig om det ér.

Det skal lige siges at den er lidt kostbar at få udskiftet

Mvh. K.Davidsen

JKM

Det kan os være din knast føler der ikke er for god mere, og når du så kommer over 4000 omdr., så mister den lidt signaler. men du må nok en tur ind til opel, da motorstyringen med sikkerhed ved hvad den melder fejl på. :-)
Annonce
Tak for jeres svar - jeg har talt med ham jeg har købt bilen af og hvis muligt skal den ind og tjekkes hos Opel imorgen,
bilen har dog været forbi dem før, hvor de iflg bilforhandleren fandt en fejl på en sensor (måske den der knast føler),
men jeg håber bare at de finder ud af hvad der er galt, for det er lidt træls ikke at kune accelere overhovedet uden den dør og motorlampen lyser.
fik du fikset dine fjedre??

 

motorlampen lyser det kan væerpakningen mellen manifold og kaburatoe der er utæt

hvis motorlampen lyser kan det være pakningen mellen manifolden og kaburatoren der er brændt i stykker prøv at skifte den den koster fire fem kroner
motorlampen lyser det kan væerpakningen mellen manifold og kaburatoe der er utæt

hvis motorlampen lyser kan det være pakningen mellen manifolden og kaburatoren der er brændt i stykker prøv at skifte den den koster fire fem kroner
motorlampen lyser det kan væerpakningen mellen manifold og kaburatoe der er utæt

hvis motorlampen lyser kan det være pakningen mellen manifolden og kaburatoren der er brændt i stykker prøv at skifte den den koster fire fem kroner
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis