Kræftfremkaldende røg ?

Hej.

Har lige hørt i radioen, at de snakker om hvor kræftfremkaldende røgen bra brændeovnen er, uanset hvor rigtigt man fyrer op.

Er lige ved at være færdig med kaminen til vores nye brændeovn, så blev chokeret over at høre alt dette.

Hvilket altenativ er der så til brændeovnen, der ikke afgiver kræftfremkaldende stoffer ???

v.

christian_s

Nyd livet.......lev i nuet.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi har lige haft en tråd om emnet:

http://www.lav-det-selv.dk/Forum/af.../afv/topic

Siden har jeg ladet mig fortælle, at disse oplysninger, som der bringes til torvs, er taget ud af en helt anden sammenhæng, og aldeles ikke er dækkende for det reelle problem. En af bannerførererne i det selvbestaltede råd er ærkekommunisten Knud Vilby, til hvem jeg slet ingen tillid har.

Som jeg tidligere har anført, har menneskeheden i titusinde år, lige siden ilden blev opfundet, varmet sig ved og i øvrigt benyttet sig af ild, så mon ikke vi har tilpasset os den situation?
Træ skal måske i fremtiden behandles som miljøfarligt materiale og deponeres i enorme giftdepoter???

Med venlig hilsen
ktm

ja det lyder som om det er noget man skal tænke over, nå men skal lige smide en knude mere i ovnen inden det bliver koldt ha ha ha

Vi har lige haft en tråd om emnet:

http://www.lav-det-selv.dk/Forum/af.../afv/topic

Siden har jeg ladet mig fortælle, at disse oplysninger, som der bringes til torvs, er taget ud af en helt anden sammenhæng, og aldeles ikke er dækkende for det reelle problem. En af bannerførererne i det selvbestaltede råd er ærkekommunisten Knud Vilby, til hvem jeg slet ingen tillid har.

Som jeg tidligere har anført, har menneskeheden i titusinde år, lige siden ilden blev opfundet, varmet sig ved og i øvrigt benyttet sig af ild, så mon ikke vi har tilpasset os den situation?
Træ skal måske i fremtiden behandles som miljøfarligt materiale og deponeres i enorme giftdepoter???

Danmarks Miljøundersøgelser er også gået ind i sagen, kan man læse på tekst-tv i dag.
Brændeovne er meget skidt, det forurener for meget og udleder for mange partikler.
Når man fortæller den samme historie mange gange nok, bliver den til sandhed.

Kald mig derfor Mads om ikke brændeovnsejere/brændefyrsejere inden for en overskuelig tid bliver pålagt en "forureningsafgift", det er oppe i tiden og en kærkommen lejlighed til at inddrive penge til den slunkne statskasse.

Afgiften kommer for at få os til at skifte de gamle brændeovne/fyr ud med nye, eller for at få os til at søge andre energikilder.  
Varmepumper anbefales kraftigt af Det Økologiske Råd, der må havde aktier i disse.

Jeg bor hvor fjernvarme aldrig kommer og er netop blevet tvunget til at udskifte en olietank, så varmepumpe står ikke øverst på listen. Bliver min brændeovn beskattet med de 4-8000 kr om året som Det Økologiske Råd foreslår, så kan jeg lige så godt skrotte den og nøjes med oliefyret; det forurener jo ikke. . . .

Samtidig kan man læse at vi ved et regeringsskifte kan se frem til en afgift på 35 øre pr. kørt kilometer på tæt trafikerede veje. . .
Fremtiden ser lys ud.

Nå, det var der ikke meget "lav det selv" i, med mindre man står for at skulle anskaffe og montere en brændeovn. . . .Så skulle man måske tænke sig om en ekstra gang.

Det er ved at være en alvorlig svøbe i samfundet med alle de selvbestaltede råd og "eksperter" der ustandseligt udtaler sig om alt muligt og umuligt, som regel med skjult dagsorden gående ud på at rage til sig selv.

Alle hjælpes de godt på vej af ikke mindst TV og radio, hvor mikrofonholderne i andægtighed påhører selv det værste vås. Men det er jo ofte sensationer, der skaffer salg/seertal, og så skide være med boniteten af de epokegørende breaking news, der ukritisk føres til torvs.

Og kalder man sig så noget så fint og politisk korrekt som "Det økologiske Råd", jamen så er den jo sikker. Det er jo Guds stedfortræder her på jord, og de må jo klart sidde inde med den endegyldige visdom. Sandheden er så åbenbart, at de af de offentlige myndigheder er underkendt, og har fået frataget den økonomiske støtte, og nu skal gøre sig bemærket og anerkendt, så man igen kan få snabelen ned i statskassen.

Hvor mange idiotiske ting er der ikke vedtaget som følge af utidig lobbyvirksomhed? vel allerværst i USA, hvor det lykkes våbenindustrien at fastholde bestemmelsen om at nærmest småbørn på blot 16 år, må gå med våben. Men her hjemme er vi også godt med. Tænk bare på alle de sindssyge og modstridende kostråd vi dagligt bombarderes med.

Mest tydeligt og fuldbyrdet misbrug af "ekspertrollen" har vi lige set i bankerne, hvor man i den grad tog røven så læsterligt på 10.000vis af kunder med de usmagelig investeringsråd, hvor den bankansatte alene tænkte på sin egen bonus og lomme, og stegte de godtroende fjolser, som man kalder kunder, af.

Med venlig hilsen
ktm

Så får denne gamle tråd også lige en "opper":

http://denkorteavis.dk/2012/ritzau-og-dr-vil-ikke-rette-misinformationer-om-braendeovne/

Med venlig hilsen
ktm

Evigt tilbagevendende problemstilling - politik og stemmer.. og eksperter der trækker i hver deres retning.
Vigtigste råd mht. fyring i brændeovn er at der kommer tilstrækkelig ilt til forbrændingen... så sikres en ren forbrænding fremfor at prøve at få det til at brænde langsomt hvorved der frigives giftige gasser...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis