Billigste beklædning til skur

Hej folkens,

Jeg leder efter hvilken type udvendig beklædning jeg skal bruge til mit kommende skur-projekt. Skuret skal bruges til haveredskaber, cykler, scooter, plæneklipper osv.

Eftersom det er småt med finanserne skal løsningen være så billig som muligt men det skal være noget man kan male sort. På nuværende tidspunkt regner jeg med at væggene samlet bliver på omkring 15kvm.

Kom med jeres bud
32 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det billigste er sporplader hvis man vil have pladebeklædning på, hvis man hellere vil holde i det i træ/brædder så er blokhusbrædder og alm. klink nok det billigste du kan finde.

Tak for svaret.

En hurtig søgning på nettet viser at sporplader 12mm koster knap 90kr/kvm.

Jeg går ud fra at brædder skal være trykimpr. når det skal bruges som udvendig beklædning? Klink, blokhusbrædder osv. ser ud til at komme op i 120-160kr per kvm.

Jeg skal selvfølgelig lige rundt i de lokale trælaster for at se deres priser og evt. indhente tilbud.

Men hvis jeg vælger sporplader, så skal de vel mættes med grundingsolie da det er krydsfinér. Derefter males. Klink og brædder, de skal vel også have grundingsolie og maling derefter. Så prisen på efterbehandling/maling er vel nogenlunde den samme uanset om jeg vælger sporplader eller brædder, har jeg ret?
Trykket behøver du ikke give grundings olie, men det skal blokhus brædderne da disse er ubehandlet.

Men du skal så regne med at male det trykket en ekstra gang hvis det skal være en lys farve, så det går nok lige op.

Krydsfineren og de glatte høvlede blokhus brædder, tager dog ikke lige så meget maling med de rå klinkbrædder, men det er små penge der er til forskel her.
Som skrevet, det skal males sort ;-)

Jeg har faktisk nogle andre spørgsmål til skurbygning, så nu jeg alligevel har fat i en fagmand, kommer de lige her:

Jeg har kigget på denne artikel:
http://e-traelasten.dk/Byggeraad/Kategorier/RundtOmHuset/Haveskur.aspx
Man graver de trykket stolper direkte i jorden, så kan man undvære skråstivere - ja og punktfundament blokkene. Er det noget der er hold i, også for lidt større skure på f.eks. 12kvm?

Jeg har også svært ved at finde ud af hvor meget taghældning der skal til hvis man bruger småbølgede plast tagplader.
Okay, så skulle der ikke være problemer med dækningen..

Men kan godt grave det direkte i jorden ja, men dette begrænser jo holdbarheden lidt.

Og jeg ville nok ikke undvære en form for afstivning af skuret alligevel, med mindre det støbes fast i jorden mens det står krydset af.
Annonce
Støbes fast? Som i hælde beton ned omkring stolperne i stedet for at stampe jord omkring? Det var da også en mulighed.
Hvis jeg beslutter mig for et skur på ca. 3x4meter, mon ikke 4-6stk 97x97 stolper gravet 90cm ned og støbt fast som beskrevet vil holde det når taget er plast trapez eller lign. let tag?

Hey - prøv at se nedenstående (kopieret link her fra siden).

http://skurprojekt.shutterfly.com/


Mht. beklædningen - kommer jo an på, om du regner med skuret skal være lukket eller der må være ventilation. Plader giver dig stabilitet (du kan undvære kryds) - en trykimprægneret beklædning holder i min opfattelse bedre.

IMO: du kan spare dig fattig! Vælg en ordentlig løsning, og du sparer tid og penge på vedligehold fremover. Prisforskellen på de enkelte beklædninger er ikke alverden, når det ikke er flere m2.


Mvh.

Jan R.
Skuret skal ikke være lukket, der skal være naturlig ventilation.

Burde en sporplade der er malet udvendigt ikke gerne holde et par år hvis man nu følger rådene herninde om at holde nederste kant 15cm over terræn (fliser)?
Den skal nok holde +10 år, hvis den den er malet fra ny

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Holdes det over terræn, pladerne smigskæres i bunden så drypkant opnåes, og ellers pladerne får en god gang grundingsolie og herefter en god maling som løbende vedligeholdes, så skal det nok holde i rigtigt mange år.

Med de nye malinger kan du jo efter producenternes oplysninger nøjes med at male hvert 10-12 år...
Der er yderligere 22 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også