Vi har jo vores drivhus, 6 kvm, som vi købte sidste sommer. I år er første sæson, hvor vi har det fra starten. Huset er lige klar til forår, med drypvandingsanlæg og store murerbaljer med frisk plantejord i. Vi venter egentlig bare på at temperaturen arter sig, så der ikke er mere nattefrost.
Vi er vilde med chili

Når vi får fat i Habaneros, laver vi en dip af 3 frugter, et halvt løg og en dåse hakkede tomater + lidt salt. Gudskelov har vi våbentilladelse, ellers måtte vi ikke opbevare den slags, selv på dybfrost

I år vil vi gerne selv dyrke vores chili'er, helt fra bunden, og det er på høje tid at så dem i vindueskarmen (hedder at 'drive', deraf drivhus). Så jeg søgte på 'chilifrø' på Google, og det første fornuftige link hed Fuglebjerggaard.dk. De har en lækker webshop og omkring 100 forskellige sorter chili, så problemet er at begrænse sig...
Inden jeg bestilte, var jeg lige nysgerrig for, hvor i Jylland, det lå (alt godt ligger i Jylland). Til min store overraskelse fandt jeg ud af, at det lå i nærheden af Helsinge, ganske få km fra, hvor jeg boede en kort overgang, inden jeg rykkede til Ishøj.
Med adressen i hånden gik jeg på Google Maps for lige at se den præcise beliggenhed på et kort. Og gudhjælpemig om ikke den fortalte, at adressen tilhørte Camilla Plum, Haveheksen fra DR's programflade

Vi er helt pjattede med hendes udsendelser (og Spise med Price), så i går startede vi Citroênen og trillede de 70 km op til hendes gårdbutik, købte 4 poser frø og en hammerdyr øl fra deres mikrobryggeri. Ikke den billigste måde at handle frø, men hele turen værd - det var jo flot vejr, så vi tog den i cruise-tempo ned ad Strandvejen.
Frøene er vi spændte på - øllen smagte vi på containerpladsen i formiddags. Det kan godt være, den kostede 90 kroner for 0,7 liter øl, og den var ufiltreret, men kors i fyrtårnet, hvor var den god. Næste gang, vi kommer deropad, napper vi Porteren til 120 kr.

Som en ligge PS findes der en gut i Jylland, som har lige så mange sorter Chili, tager 20 kroner for 10 frø og i ekspedition kun opkræver den reelle porto og udgiften til en foret kuvert. Min bror har lige købt 15 forskellige sorter chili hos ham, vi glæder os til han inviterer på kras mad og rare øller. Jeg skal nok poste linket herinde, når jeg får det.