X-factor snart slut... heldigvis...

Så lakker X-factor mod enden for i år. Én udsendelse + Le Grande Finale resterer.

Havde det ikke været så vel, ville vi have stået med et lille problem:

Elizabeth kan godt lide at se programmet - jeg tåler at være i samme stue, hvis jeg har noget Lego Technic, jeg kan beskæftige mine 17½ tilbageværende hjernecelle med

De programmer, der sendes for tiden, er nu ikke så slemme, de, der er tilbage, kan rent faktisk synge. Jeg bryder mig stadig ikke om programkonceptet, men det er trods alt mere tåleligt, end de første 2 - 3 udsendelser, hvor man så folk med nogenlunde lige så meget talent som en defekt fyrfadslighter føre sig frem og tro, de var Guds gave til Dansk underholdningsbranche

Problemet er, at der er to udsendelser tilbage - men kun én Lego-ting på den pæne side af 1000 kroner uden recept, jeg ikke allerede har  Og bare to klodser mere i huset, så skal der sættes en hylde mere op

Så til finalen bliver jeg nok nødt til bare at sætte mig op på kontoret og se noget genudsendelse fra Discovery. Vi har hverken plads eller råd til Den Store Mobilkran


Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

40 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er da sikker på at du sagtens kan finde plads til mere "legetøj" hvor tit står du eks. op i din seng og sover ? Altså kan der laves en stor flot hylde hen over sengen, eventuelt i akrylglas, så i kan ligge og kigge på dine udskejelser når i ellers ikke kan finde på andet end at sove i sengen.
Jamen jeg kunne da også bare smide dem ud i skunken, der er også fin plads - men så ser jeg dem jo ikke, det ville jeg heller ikke gøre i soveværelset.

Faktisk burde der være medicintilskud på den slags - ligesom på at købe en båd.

Du har jo haft en nedtur med din manio - jeg tog en tur med stress for et par år siden. Og der er to ting her i livet, som kan få mig til at stresse totalt af. Den ene er at bygge Lego. Den anden er at stille mig på styrepladsen i Bente II.

I begge tilfælde er man nødt til at fokusere 100% på det, man gør - men det foregår i et tempo, hvor sjælen kan følge med. Alle de andre slemme tanker har ikke en chance for at komme ind.

Derfor glæder det mig også, at du er kommet på vandet igen, og skulle din terapi nogensinde bringe dig ad Istanhøj til (vi har faktisk en rigtig dejlig havn), står der altid en kop kaffe eller en kølig humle til dig herovre.

P.S. Det gælder også Lynæs

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

flot samling hvornår skal vi komme og lege
jeg medbringer gerne min sledgehammer
så du kan få fornøjelsen af at bygge dem igen

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Den dag, mænd glemmer at lege, glemmer de at være mænd...

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

du har så evig ret i det
man siger også at legetøjet bare bliver dyrere når voksne mænd leger
og jeg elsker at smide mig på gulvet og lege med når
vi er på besøg et sted for at få kaffe du skulle prøve
og det bedsre er at se folks ansigter når de tror man er helt gak-gak
men vinder vi børnenes tillid så er den hellige grav velforvaret ved moren

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Annonce
Vi passede på et tidspunkt omkring jul en venindes datter på10 år. Hun har nogenlunde samme diagnose som vores Tommy - ADHD, det, man tidligere kaldte Damp. Hun fór rundt i gardinerne, anede ikke, hvor hun skulle gøre af sig selv, indtil jeg inviterede hende over til Lego-bordet. Det var da jeg byggede den traktor, der står på øverste hylde.

Hun byggede 10 sider i manualen - fik en succes-oplevelse ud af det, og voksede 4 år rent mentalt, da hun så, hun faktisk godt kunne gøre noget rigtigt.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

 tre gange wooot for det
håber det vare ved for hende
og lego er verdens bedste legetøj det kan der ikke rokkes ved
og selv om det er rasende dyrt vil jeg stadig fra tid til anden
supplere min datters kasse i de perioder hun fatter int. for det
og med de senere års udvikling hvor man kan koble pc´eren
til er det også blevet et godt udviklings/undervisnings værktøj
for de unge


You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

På en måde bruger jeg LDS. som et værktøj til at holde depresionerne i skak, her skal jeg koncentrere mig om putteren og får mange dejlige timer ud af det.
At der så en gang imellem ryger en finke på panden er jo gået godt ind til videre.
Nu kommer den tid hvor jeg igen kan komme igang uden for, der skal hentes træ i skoven som jeg også selv skal skove.
Men jeg glæder mig meget til at få eget dæk under fødderne igen, og er ved at undersøge mulighedderne for transport til Hjarbæk Fjord d. 30/4-2010 hvor jeg så skal sejle den hjem fra.
Har du ikke mulighed for at opsætte hylder langs loftet, eller er det lige at sætte Fruen på for hård en prøvelse 
Skal i gang med denne her lige om lidt:

Den er så kompliceret - 1070 dele - at der burde være nok til både i aften og i morgen aften

Har forresten fundet et sted, hvor man kan spare en pæn sjat penge på Lego: Den Lille Bazar på Frederiksberg. Normalprisen på bilen er 1100 kr. Vi købte den for 800. Den sidste, vi mangler, den store kranbil, koster normalt 1400, hos dem 1100 .

De har både webshop og en almindelig butik.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

savle
en udfordring for hjernecellerne af de gode
tillykke med den og held og lykke med
din egen udfordring
glæder os til at se den ved siden af de andre

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Der er yderligere 30 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis