Eliminering af synlige kabler/ledninger til fladskærm i forbindelse med renovering/støbning

Jeg skal snart til at støbe gulv i stuen, hvor der ligeledes skal sættes glasfilt op. I den forbindelse overvejer jeg, om det er muligt helt at undgå synlige ledninger til fladskærm, både mht. elkabler, kabel til parabol og kabler til udstyr.

Umiddelbart tænkte jeg om elledninger kan lægges i gulv, samt fræses ind i væggen, så elkablet kommer ud bag fladskærm. Derudover overvejer jeg om kabelet til parabol, og eventuelt ”udstyr” til fjernsynet kan lægges i et rør fræset ind i væggen, så man derved undgår de synlige kabler op til fjernsynet. Jeg vil derfor gerne høre om nogen har nogen gode ideer og praktiske tips til at skjule alle former for kabler til fjernsynet?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Som du selv er inde på, så fræs nogle rør ind og støb dem ned.

Tænk på hvilken type stik der skal bruges så dine kabelrør bliver store nok.

Hvis du engang måske skal have surround system, så læg rør ind til det nu.

Du kan evt. lade dem ende i en 1M eller 1½M underlag, med en blænddæksel, den kan fåes i forskellige modeller

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Husk at et Scart stik fylder meget, brug 70 mm rør.
Der ramte du et meget ømt punkt!
Jeg har den samme aversion over for løse kabler som ligger og flyder på gulvet, så jeg var forrige år i gang med noget af det samme for at få en "ren" installation til min kommende vægmonterede fladskærm.
Tror jeg brugte det meste af en uge til at finde ud af de forskellige kombinationer af surround-sound, mediecenter og opkobling til computer fra fladskærmen men opgav og valgte blot at køre 2 stk. 16 mm flexrør ned fra et blænddæksel - skulle jo også fremad.

Det er så indlysende ikke nok - burde have valgt at indmure en kabelskinne - de grå sataner med låg på som trikkerne bruger til at skjule deres skrammel.


"Lad falde hvad ikke kan stå"

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis