Opsætning af StonePanel på gipsvæg

Hej Alle. Jeg har en gipsvæg med metal-skelet, som jeg gerne vil have opsat en stenvæg (dekorationsvæg) på. Det er dette materiale, jeg har kig på, og er lidt nervøs for, om det kan holde på gipsvæggen: http://www.kongebro.com/dk/stonepanel/dekorationspaneler.aspx Gipsvæggen er blevet spartlet og malet færdig, fordi den ikke var tiltænkt noget særligt, så måske skal man "grunde" den først? Er der nogen, der har erfaring med opsætning af StonePanel, mht. vægten, og sådan ? Jeg har vedhæftet et billede af den væg hvorpå, vi gerne vil have det (indrammet med rødt på billedet) Den grønne markering angiver, at der kommer et vindue, og den gule en dør :-)

Venligst
Søren

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Og så lige med billeder :-)

Venligst
Søren

Der skulle som sådan ikke være nogen problemer i at smide stonewall op på gipsvæggene, heller ikke pga. vægten.

Umiddelbart vil jeg mene at hvis ellers væggen er ren, kan det bare monteres direkte på væggen.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det er alt for tungt at montere på gips.
Jeg importerer og forhandler stenpaneler/ stenvægge fra Grækenland og hvor m2 vægten er væsentligt laverer end produktet du spørger ind til.
Jeg får ofte stillet spørgsmålet og har forhørt mig hos gipsplade producent,- som ikke anbefaler det! Og det siger jo sig selv at man ikke skal montere stenvægge som vejer så meget på pap.
Se i øvrigt danmarks største og eneste udvalg af stenpaneler, skalsten, stenvægge fra middelhavsområdet, nemlig Grækenland!
http://www.abelona.dk/vaegfliser.htm

Abelona Søren 

Jeg har lige monteret på en15mm fibergips væg (stålskelet), virker meget stabilt. Fibergipspladen støtter direkte ned på betondækket, og der er brugt rigeligt med skruer til at fastgøre pladen med. Stålskellet er også forstærket mere end normalt, og top/bund skinne er fastgjort ekstra godt. Men jeg vidste jo også fra starten at jeg ville sætte sten op derpå. Så umiddelbart ville jeg være nervøs ved at sætte dem op på almindelig gips. Dels fordi der er papiroverflade på gipsen, og du har så også efterfølgende spartlet og malet.
Jeg ville være nervøs for at stenene ville løsne sig - altså rykke maling, spartel eller pap med af.

Er det udelukket at skrue en ekstra plade (evt. fibergips el. lign.) udenpå den eksisterende væg, forudsat du kan ramme stållægterne?!

Jeg grundede væggen inden, og opsatte derefter stenene med alfix fliselim (den fleksible).

Det er seriøst mange kg du vil hænge på væggen!
Kan underlaget bære den ekstra vægt der bliver koncentreret lige der?
Kontakt stonepanel og be om deres anvisning, det skal de vide som sælgerer!

Abelona Søren 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
mon ikke han er færdig med hans projekt, for han spurgte for et år siden......
Jo-jo.
Men stenene er måske slidt op og skal skiftes ud.
Eller faldet ned?

Abelona Søren 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også