Hej Kent A
Det er rigtigt at det er gratis at benytte navi uden dataforbindelse og det kan man selv bestemme om telefonen må benytte.
Når du skal installere kort skal du bruge OVI NOKIA SUITE for at gøre det og det er nok rigtigt at det ikke findes til linux, men så må du jo blot låne en anden PC mens du installerer kortene

det er nemlig sådan (har jeg fundet ud af ) at du henter kortfilen ned på din telefon og så ligger den bare der og kan intet - men så bruger du OVI NOKIA SUITE til at ( pakke kortene ud ? eller til at installere dem på telefonen? ) i hvet fald er det sådan at du skal installere et land ad gangen, selv om programmet siger at du har alle kort - det er derfor at jeg tror at det er som jeg skriver i parantesen - hvis du ikke har installeret f.eks. Norge og du så søger på Oslo sp lander den røde cirkel bare et tomt sted på displayet men hvis du så går ind i detaljer kan du se positionenens koordinater men når du så installerer Norge kan du straks se Oslo og zoome ind på veje og gader så det må være sådan det er !
Hilsner til alle og tak for interessen for mit problem som blev løst med hjælp fra mange af jer og fre Nokia Hotline , det kan godt betale sig ag spørge i en mail til dem de yder en GOD service
POLOBJØRN