mobil navigation på Nokia 5230

Hej alle
Jeg har købt en Nokia 5230 telefon for at kunne bruge navigation når vi skal på ferie men det volder mig en del problemer at få det til at fungere ordentligt - har hentet de rigtige kort samt talevejledning på dansk og fået det installeret men når jeg starter navigationen efter et sted går der ca. 15 sec. så spørger den om jeg vil gå online ? og ligegyldigt om jeg siger ja eller nej afslutter den bare den igangværende navigation. i fg. Nokia skulle det være gratis at bruge navigation nu så jeg forstår ikke rigtig hvorfor den vil online.

Kan heller ikke rigtig få installeret adgangspunkter for internet og mms selv om jeg henter opsætning hos min udbyder fungerer det ikke ?  H J Æ L P  jeg graver mig snart ned hvis det ikke vil virke  er der nogen der kan og vil hjælpe ? jeg plejer ellers at kunne klare det meste af den slags med dette giver mig grå hår (det der er tilbage )

Hilsner fra Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej alle Jeg har købt en Nokia 5230 telefon for at... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Bluetoth duer ikke det tar alt for lang tid - køb et datakabel eventuelt  på nettet - jeg betalte ca. 75 Kr. incl. porto og så dur det
Du skal have din telefon tilsluttet når du henter kort fordi noget af installationen sker på din PC men den skal gøres færdig på telefonen - så du må på den igen -
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Er det så gratis at bruge GPSen via telefonen, eller koster det den dyre datatrafik når man f.eks. er i udlandet?

Med venlig hilsen
ktm

selve gps koster ikke noget at bruge da den enlig funktion er at konstatere hvor du er i forhold til div. Satellitter, men hvis du vælger eks. Google maps er det en anden sag da skal online hele tiden. Jeg har for mit vedkommen valgt at installere tomtom på min Sony Ericsson x1 og det køre bare, den bruger dog ekstern gps via. Bluetooth
mvh
peter
Det hjælper bare ikke meget når Nokia er så snæver synet at de ikke har lavet en PC suite til Linux..

Jeg prøver ser hvad jeg kan finde ud af...
øhh pc suite, jeg har installeret tomtom på et micro sd
Annonce
ja men tom tom koster jo....
Hej Kent A
Det er rigtigt at det er gratis at benytte navi uden dataforbindelse og det kan man selv bestemme om telefonen må benytte.
Når du skal installere kort skal du bruge OVI NOKIA SUITE for at gøre det og det er nok rigtigt at det ikke findes til linux, men så må du jo blot låne en anden PC mens du installerer kortene     det er nemlig sådan (har jeg fundet ud af ) at du henter kortfilen ned på din telefon og så ligger den bare der og kan intet - men så bruger du OVI NOKIA SUITE til at ( pakke kortene ud ? eller til at installere dem på telefonen? ) i hvet fald er det sådan at du skal installere et land ad gangen, selv om programmet siger at du har alle kort - det er derfor at jeg tror at det er som jeg skriver i parantesen - hvis du ikke har installeret f.eks. Norge og du så søger på Oslo sp lander den røde cirkel bare et tomt sted på displayet men hvis du så går ind i detaljer kan du  se positionenens koordinater men når du så installerer Norge kan du straks se Oslo og zoome ind på veje og gader så det må være sådan det er !
Hilsner til alle og tak for interessen for mit problem som blev løst med hjælp fra mange af jer og fre Nokia Hotline , det kan godt betale sig ag spørge i en mail til dem de yder en GOD service
POLOBJØRN

"AUTOELEKTRIKEREN"
okay..
Så vil jeg lige låne en pc med windows....

Tak for hjælpen....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis