Drivhus... HJÆLP!

Hej Lav-det-selv-folk

Jeg har købt mig et håndværker tilbud af et hus... (Det er der ved at være styr på!)

Nu har jeg boet i huset i godt et år, og mit øje er begyndt at spejde mod haven. I haven står der et ca. 9 m2, drivhus. Dette har ikke været holdt ved lige i en del år ser det ud til, men det er dog intakt. De automatiske vinduesåbnere virker også. Jeg har nu fjernet alt underlag, herunder de gamle 50x50 fliser der lå ujævnt derinde. Man har da man anlagde drivhuset valgt at ligge plastic under gruslaget til fliserne, dette har dog ikke gjort at ukrudt frit kan vokse. Jeg har gravet den ene side ud og konstateret at der ikke er lavet et fundament, som frostsikrer drivhuset, men der er en aluminiums kant der stikker ca 15 cm ned i jorden hele vejen rundt. Her kommer så mine spørgsmål, og jeg skal skynde mig at sige at jeg ikke har haft have før, så jeg er nybegynder, udi planter generelt.

Drivhuset er placeret så den lukkede smalle ende vender mod N, den anden smalle ende med døren i, vender mod S.

1. Er drivhuset placeret, og anlagt så dårligt at det ikke kan betale sig at bruge energi på det, og løsningen er at skille sig af med det?

2. Hvis det har potentiale, hvordan kommer jeg så lige i gang med det, og kan jeg gøre noget for at frostsikre det, som det er?

3. Overvejer om jeg skal vælge faste bede, eller anvende selvvandings kasser?

4. Noget jeg har glemt?

Håber der er nogle erfarne folk der vil give mig et par minutter af deres tid, så jeg enten sparer mig selv for en skuffelse, eller jeg kommer godt fra start. Det er ikke nogen hemmelighed at der kommer til at være nogen timers/dages arbejde i at få det rettet op.

/Carsten
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Ja råde andre er jo altid farligt, men jeg kan da komme med et par tips.
God latin er at et drivhus skal have de skrå sider mod syd.
Men mit eget står på samme måde som dit og det fungerer udmærket.