Energirenovering og BR08 - GRRRRRRR!!!

Kravet til isolering ved renovering er at når man ikke kan overholde kravet til nybyggeri skal der foreligge en rentabilitetsberegning SBI 7.4.1 stk. 3

http://www.sbi.dk/br08/7/4/1

Dog foreligger nogle minimumskrav der skal være opfyldt - disse er angivet i kap 7.5

I korte træk for gulv eller væg isolering er der næsten intet der er rentabelt hvis man allerede har en eller anden form for isolering - dvs man har intet problem med at påvise at det ikke er rentabelt sålænge tømmerhandler og håndværkere tager sig så fyrsteligt betalt som de gør (det bliver de nok ved med...) - MEN hvis man ikke kan overholde kravet omkring minimal isoleringen er renoveringen ulovlig 

Man kan ikke længere spørge om hjælp på kommunen da EBST har bestemt at de ikke må vejlede til private længere, de må henvise til paragraffen i BR08 der har svaret på dit spørgsmål

Hvis man så ikke kan gennemskue eller har overskud til at gennemskue alle paragrafferne og deres sammenhænge kan man betale en ingenør for at finde svaret - så man er nede med en del penge allerede inden man har renoveret noget

De der rockwool sponsorerede projekter visse steder i landet viser jo bare at det er stort set ligeså billigt at rive et hus fra 60/70 ned og bygge nyt som det er at energirenovere på et eksisterende - hvis man så samtidig rent lovgivningsmæssigt er forhindret i at foretage renoveringen hvor meget energirenovering der batter noget er det så lige folk gider at give sig i kast med?

Måske har jeg misforstået noget - skriv endelig!

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej BOFH.
Jeg troede du var bekendt med de Danske regler der hos Komunale og Statslige instutioner har samme princip : Hvorfor være vanskelig, når det nu falder så let at være helt umulig
Hvis du gør det så godt du kan, så må det være godt nok.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis