Invendig isolring af uopvarmet bygning

Hej jeg har en 30m2 opbevarings/værksted/vaskerums bygning som jeg gerne vil isolere indvendigt. Bygningen er af ældre dato(hovedhuset er fra 65, men denne bygning virker noget ældre.), murene består af pudsede mursten(ikke hulmur) og der er støbt betongulv indvendigt.
Årsagen til at jeg vil isolere er at jeg håber at dette sammen med noget hjemmelavet luftsolvarme, kan hjælpe med at holde luftfugtigheden nede(desuden er halvdelen af vægende og loftet allerede isolerede af forrige ejer.). Om vinteren vil jeg også have en termostatstyret elradiator stående i vaskerummet til at holde det frostfrit.

Havde tænkt mig at bygge det op som:
-Træskelet
-100mm isolering
-vådrumsgipsplader(den forrige ejer har ladet ca. 7 plader stå, og de er vel lidt stærkere en   normale)

Ingen damspære da det som sagt ikke skal varmes op (udover at holdes frosfrit om vinteren), er det rigtigt forstået?
Har aldrig prøvet at bygge et sådan skelet op på en mur, hvordan gøres det nemmest?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du rejser bare et skelet ca. 2 cm fra din ydervæg, jeg ville lave det i stålregler det er lidt dyrere i forhold til regler, men er 100% lige, og ikke så udsat for fugt som reglerne.

Herefter isoleres så med 100mm isolering, og herefter 2 lag gips, jeg ville benytte almindelige gipsplader, evt. med en spån eller krydsfiner indvendigt hvis der skal hænges meget op på væggene.

Vådrumsgips er ca. dobbelt så dyrt som almindeligt gipsplader, ikke så nemme at arbejde i, og kræver skruer til hårde gipsplader som faktisk er ca. 4 gange så dyre som almindeligt gipsskruer.
Tak for svaret, vil give de stålregler en chance:-)
Vil nok bruge vådrumsgips til jeg løber tør, da jeg ellers skal køre dem jeg har på fyldepladsen...
Med hensyn til dampsærer, er det så rigtigt forstået at jeg ikke skal bruge det?

Mvh Ebbe
Hvis det bare skal holdes frostfrit, så behøver du ikke montere en damspærre.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis