Kan det skaffes ?

Datteren købte en HP Pavilon DV6000 i juni 2008.
Dengang startede vi med at lave en backup på dvd skiver, som det blev anbefalet.
Nu er maskinen ikke til at bruge, så jeg foreslog at vi lavede en reinstallation.
Pc'en vil bare ikke læse dvd skiverne.

Nu kommer spørgsmålene:
1. Kan man hos HP bestille/købe en dvd skive med vista, installere den og taste det nr. ind der står i bunden af pc'en.
2. Skal jeg hellere låne en vista et andet sted, installere den og taste det nr. ind der står i bunden af pc'en.

Ved pkt. 1. regner jeg med at alle drivere følger med, hvis det kan lade sig gøre.

------------------------------
Bindestreg1

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du skal bare ringe til HP så kan de sende dem til dig... supportnummer finder du på hp.com
du skal ikke indtaste OEM nøglen i bunden, da du bruger en volumenlicens på din computer. Klistermærket er der bare for at det skal være der..

/cs

du kan selvf. også vælge at lave en ren installations med en OEM skive, så skal du dog taste nøglen i bunden..

/cs

Skrevet af bindestreg1 på 11 mar 2010 09:32
Datteren købte en HP Pavilon DV6000 i juni 2008.
Dengang startede vi med at lave en backup på dvd skiver, som det blev anbefalet.
Nu er maskinen ikke til at bruge, så jeg foreslog at vi lavede en reinstallation.
Pc'en vil bare ikke læse dvd skiverne.

Nu kommer spørgsmålene:
1. Kan man hos HP bestille/købe en dvd skive med vista, installere den og taste det nr. ind der står i bunden af pc'en.
2. Skal jeg hellere låne en vista et andet sted, installere den og taste det nr. ind der står i bunden af pc'en.

Ved pkt. 1. regner jeg med at alle drivere følger med, hvis det kan lade sig gøre.

pkt1 hp skal have lavet en dvd til maskinen hvis det findes med vista til pågældende model ,men bemærk den kode der står i bunden af maskinen og som dækker en win xp har intet og gøre med vista og kan ikke bruges på dette system

pkt2 se ovenfor

pkt3 drop vista ,i 2010 hedder det win 7 pris 700 for en lovlig version hos shg.dk
her skal du selv finde drivere hvis de findes til maskinen
Hej alle

tak for jeres hurtige respons.
Der bliver travlt i weekenden, da hun kommer hjem fredag aften fra skolen og rejser igen søndag aften. Men det er jo mit problem.
God weekend, når I kommer dertil. ;-)

Bindestreg1

Hej Jetdirect

Der er allerede vista på pc'en, så det er ikke for at slippe for noget licens.
Maskinen skal bare hurtigst muligt tilbage til brugbar stand, med samme OS som der hele tiden har været installeret.
Win7 tager vi fat i når skoleåret er forbi og alle test, prøver, eksamener er fortid. Hun vil ikke til at bruge tid nu på at sætte sig ind i et OS. Forstår jeg godt.

Bindestreg1

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis