Badeværelse i dårlig stand

Hej forum.. newbie her...

Jeg er ved at investere i en andelslejlighed (ingen købsaftale underskrevet endnu) og har lige modtaget kopi af vurderingsmandens rapport. Her fremgår det at badeværelset er i dårlig stand. Han skriver der er ca 1,5 kvm i brusenichen hvor der er fliser som har smårevner og sidder løst. Disse kan løsne sig og falde når som helst.
Hvis badeværelset er af ældre dato, hvor der ikke var samme krav til vådrumssikring som idag, ville det være lovlig for sælger bare at udskifte de defekte og løse fliser med en gang cementmørtel som de sidder fast på nu ?   Eller ville det være et krav at alt skal renoveres og vådrumssikres efter dagens regler ?
Vil nødig overtage et defekt bad hvor jeg hænger på en stor udskrivning om et par år.

Venlig hilsen JH
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Da der er tale om reparation, skal det som minimum laves så det lever op til de regler der var, da badeværlset var nyt

Hvis han renoverede den skulle det leve op til det krav og regler der gælder nu

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Tak for svar.

Hmm... hvordan vurderer man lige om der er tale om en reparation eller en renovering ? Hvor går grænsen ?
Man renoverer når det ikke kan betale sig at reparerer - dvs. skaderne skal være meget omfattene før der er tale om en renovering. Normalt noget med alt ud og nyt ind.
I dit sted ville jeg presse prisen ned på lejligheden, og så selv lave det ordentligt med vådrumssikring osv, så det er i orden til den dag, hvor du vil sælge herligheden igen.

Ellers står du bare med samme problem til den tid, bare på den anden side af skranken!

Med venlig hilsen
ktm

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis