Isolering af frostfrit skur

Hej.

Jeg mangler lige et par råd til isolering af mit kommende skur, som skal være uopvarmet, men isoleret. Skurets ene side på 8 meter støder op til vores husmur, den anden langside ligger i skel ind til naboen. Skuret er 1,75 m bredt. Der bliver monteret isoleret dør ind til skuret i den ene gavlende. Taget bliver 18mm krydsfiner/brædder m. tagpap (ca. 30 graders fald). Siderne består af 100x100mm stolper for hver 2 meter (støbt 100 cm), spær og remme 45x145 mm, beklædning 19x100 mm brædder.

Nu til spørgsmålet:
Loft: Havde egentlig planlagt at krydsfineren skulle ned og hvile på remmen, men hvis der skal isoleres er det måske bedre, at der lige er et par cm frit til ventilering? Jeg må jo ikke isolere helt op til fineren, eller hvad? Ingen dampspær da det ikke skal opvarmes, er det rigtig forstået? Altså tagpap-finer-luft-vindpap-iso-vindpap-gips ell. lign. Hvis jeg skal have afstand mellem finer og vindpap, hvordan gør jeg det nemmest?
Væg: Hvordan gør jeg det nemmest, uden det tager for meget plads, i det i forvejen smalle skur? Samme som loft?
Gulv: overvejer 5-7 cm stabilgrus, 10 cm styrolit ell. lign, gulvfiner. Kan fineren lægges direkte oven på styrolitten, eller skal der monteres fodrem mellem stolperne i hegnet samt på indermuren og derimellem noget spærtræ? Har hørt at fliser kan gøre skuret fugtigt. Men vil omvendt også gerne undgå skimmel i fineren. Hvad med dampspær i gulvet?

Det var et langt spørgsmål, men vil være sikker på det bliver lavet ordentligt første gang.

Mvh. Lars
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det har der fornyelig været skrevet om, så brug søge feltet.

V.h.  Håndværkeren
Søg og du vil finde!

Men som jeg har skrevet flere gange før, så forstår jeg ikke ideen med at isolere i gulvet, når det handler om et uopvarmet rum.
Jorden indeholder varme og varme stiger op i dit isolerede rum!!!
Isolerer du gulvet, får du ikke den gode jordvarme op!!!
Der er dem som ligefrem pumper varme op af jorden!
Jeg har 100 mm isolering i uopvarmede rum og har ikke haft frost inden døre, selv i denne hæslige fimbulvinter. Yderligere har jeg lagt et lag svær plastic under betonen, for at forhindre jordfugt i at stige op, og det giver et dejligt tørt rum.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis