redskabsskur

Hey LDS'ere

Nu hvor sneen og vintervejret endelig ser ud til at være på tilbagetog, er tiden kommet til nye LDS-projekter. Jeg vil bygge et redskabsskur/hobbyværksted i haven på 17 m2. Jeg har støbt fundamentet og soklen, som består af en række lecablokke er muret på og pudset. Så langt så godt. Men jeg skal have lavet en materialeliste som jeg kan give trælasthandlen og få et samlet tilbud på resten af materialerne.

Selve huset skal bygges af træ og isoleres med 100 mm. mineraluld. skelettet har jeg tænkt mig at lave af 2x4 reglar som samles med vinkelbeslag. Jeg har lige hentet lidt inspiration på Koluda's hjemmeside, da jeg alligevel var derinde for at kigge. Flot hjemmeside i øvrigt
www.koluda.com/album/tagrenovering tegltag med nye kviste/slides/p1110073.html Hvad er det for noget træ der er på kvisten?

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er Cedertræ´s klink der er brugt på de kviste, det var resterne fra vores egen bygning i Slagelse der blev brugt til kvistene hos kunden.

Flere billeder af større flader med klinken kan bla. ses her.

http://www.koluda.com/album/creaton%20sort/index5.html

Som du ser det der, skal det faktisk have noget olie med en smule pigment i engang imellem for at holde den flotte glød.

Selvfølgelig skal det vedligeholdes, men det skal alt udvendig træværk jo for det ikke kommer til at se kedeligt ud. Det er jo hundrede gange pænere end min garage som er malet med sådan en vandbaseret dækkende træbeskyttelse, og så er det jo ikke sjovt  når man skal til at skrabe løs maling af og slibe når den gamle er begyndt at skalle Desuden er redskabskuret placeret et stykke fra garagen, så det ikke noget det ikke er ens. Jeg må hellere spørge om prisen inden jeg beslutter mig for det skal være cedertræ, da budgettet ikke er helt lige meget.
Så hvis du kan give mig en cirka-pris på hvad sådan noget koster ville det være alletiders
Nu stiller jo nok et dumt spørgsmål, men hvorfor har du monteret krydsfiner bag ved klemlisterne. Jeg regnede med at en vindpap var nok, hvis man alligevel vil lave indvendig beklædning på væggene.
Det koster ca. 130,- pr m2.

Der er monteret krydsfiner frem for vindpap da denne giver en mere stiv konstruktion, og der indvendigt er åbent helt ud til vindspærren.
130 kr./m2 Det er da ikke så galt, men hvor kan du få det så billigt? For jeg har kigget lidt efter priser på nettet, men det har da åbenbart været de forkerte steder da jeg ikke fandt priser under 250 kr./m2. Men de 130 kr. det er vel +moms eller?

Jeg kan godt se det vil give en meget mere stiv konstruktion med pladerne.
Men jeg regner ind til videre med jeg laver afstivningen med kryds af vindtrækbånd og så en 2. sortering profilbrædder som inderbeklædning. Der skal være en todelt dør ind til skuret på i alt 160 cm i bredden, som jeg selv skal lave, men jeg er endnu ikke helt sikker på hvordan sådan en bør laves

Annonce
De 130,- var incl. moms for det den 6" cederklink ser på billederne der.

Den er dog udgået og erstattet af en kraftigere 8" klink som koster ca. 150,- pr m2 incl. moms

Køber det direkte hos Tracer, så der komme et fragtgebyr på pr. ordrer, men er stadig grossist priser jeg får, så det gebyr er normalt til at overkomme...

Tracer leverandør af FSC certificeret træ
Skrevet af Koludabyg på 16 mar 2010 19:16
De 130,- var incl. moms for det den 6" cederklink ser på billederne der.

Den er dog udgået og erstattet af en kraftigere 8" klink som koster ca. 150,- pr m2 incl. moms

Køber det direkte hos Tracer, så der komme et fragtgebyr på pr. ordrer, men er stadig grossist priser jeg får, så det gebyr er normalt til at overkomme...

Tracer leverandør af FSC certificeret træ

Mange tak for svar Koludabyg

150 kr./m2 er selvfølgelig stadig en god pris. Nu ved jeg ikke det fjerneste om hvad de tager i fragt, men jeg er bare bange for at fragtgebyret, som du nævner vil gøre at den reele m2-pris ryger over 200 kr. Det trods alt kun i omegnen af 30 m2 beklædning jeg skal bruge og ud af en så lille mængde vil fragtprisen jo altid udgøre en anseelig del.

Jeg tænker at regnestykket naturligvis ville se anderledes ud hvis jeg fik et tilbud på alle trævarerne, som jeg skal bruge til mit projekt hos Tracer til grossistpriser, men ud fra den pdf. du linker til så gør de vist mest i "eksotiske" træsorter?
 



Dørene er faktisk bare lavet af en ramme med krydsfiner, forsiden er så beklædt med alm. blokhusbrædder
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også