Indbygningskomfur og ovn til eks. 400V kraftudtag?

Hej rødder,

En større køkkenrenovering pågår - gulv, vægge, lofter, vand-, afløbs- og elinstallationer er totalrenoveret.
Nu er jeg endelig ved at være klar til til at sætte køkkenelementern ind og skal i den forbindelse til at vælge hårde hvidevarer.

Jeg kredser lidt om kombinationen af en kombiovn med mikrobølge, grill og varmluft i forening med et indbygnings-induktionskomfur.

Specifikationerne for komfuret er:
1x2200W induktionszone med booster, 3100W.
1x1800W induktionszone.
1x1400W induktionszone med booster, 1800W.
1x1400W induktionsvarme.

... og specifikationerne for ovnen lyder således:
Mikrobølgeeffekt: 900 W.
Grilleffekt: 1600W.
Udgangseffekt, varmluft: 1.200W.

Jeg er lidt i tvil om hvor mange Watt denne kombination sutter på max. belastning.

Jeg har èt 400V udtag til rådighed trukket fra en 16A sikring på 2,5 mm2 5-leder.

Har jeg ret i, at jeg skal til at brække 2 lag gips ned på loft og vægge for at trække et ekstra 5-leder kabel fra en ny 16 Amp gruppe, hvis hele molevitten skal køre på fuldt blus?

På forhånd tak


"Lad falde hvad ikke kan stå"

Hej rødder, En større køkkenrenovering pågår... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det nu var specificeret i udbudsmaterialet, at ovn og komfur skulle forsynes hver for sig, ville den stakkels installatør være behageligt fritaget for dette smertefulde valg når han skulle give tilbud på opgaven.

"Lad falde hvad ikke kan stå"

Jeg er da vældig meget smigret over at blive nævnt på linie med Steinaa, men desværre må jeg smyge mig uden om denne ære, idet jeg kun svarer ud fra det som jeg har lært af Steinaa her på dette prægtige forum.
Jeg sætter megen lid til Steinaas pragmatiske og fornuftige holdninger, som ofte har stoppet lidt afsporede debatter og har sat tingene på plads!!

Jeg ville også vælge den løsning du beskriver, alene pga at jeg ikke ville gide arbejdet med at føre en gruppe mere frem, og fordi jeg er overbevist om, at det vil være tilstrækkeligt, samt at verden ikke vil gå under, hvis der under helt specielle situationer skulle ryge en sikring.

Med venlig hilsen
ktm

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også