Facadeisolering Ydermursisolering

Jeg har i længere søgt information på diverse forums angående facadeisolering/ydermursisolering.
Jeg synes Rockwool's facadebatts er alt for dyre og de andre produkter på markedet følger Rockwools priser meget tæt! (der er vel fordele ved at sidde på 95% af markedet for bygningsisolering, jvf. omsætningstal for 2008)

I den forbindelse skriver mange om, at de vil benytte terrænbatts i stedet for de dyre facadebatts. Desværre er der ingen der skriver, at de rent faktisk har benyttet terrænbatts til projektet.

Ud fra hvad jeg kan læse mig frem til, er produkterne næsten identiske hvad angår hårdhed og diffusionsåbenhed, ligesom der kan støbes og pudses på begge. Dette synes jeg taler for at man sagtens kan bruge terrænbatts som alternativ.

Er der nogen der kender noget til dette eller har prøvet det?

Jeg har i længere søgt information på diverse... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej

Vil blot bekræfte, hvad HHA siger omkring Hefa. Jeg har også talt med dem nogle gange, hvor de har været meget hjælpsomme.

Er der nogen af jer, som har erfaring med opsætning af profiler på facadebatts? Jeg skal have lavet gesimser og kvadrer. Ud over Sto (som jeg regner med at besøge i København), har jeg ikke fundet andre som laver profiler, og jeg har slet ikke stødt på nogen, som kunne fortælle om deres erfaringer.

Jeg ved godt at tråden er gammel. Har forsket lidt i forskellen mellem facadebatts og terrænbatts, de 2 forskelle jeg kan finde er i godkendelse af brand, facade er A2 og terræn er F dvs. at terrænbatts ikke er testet for brand. den anden forskel er hårdheden de yderste 2 cm.
Tærrenbattsene er nok temmelig meget mindre brændfarlige end polystyren, så A2 eller F er nok komplet lige meget. Hvad var så hårdest på yderste 2 cm?

Flemming TH. Bjerke
mail: websnabbelbjerkedutdk
Tærrenbattsene er nok temmelig meget mindre brændfarlige end polystyren, så A2 eller F er nok komplet lige meget. Hvad var så hårdest på yderste 2 cm?

Flemming TH. Bjerke
mail: websnabbelbjerkedutdk
Jeg har droppet terrænbatts og gået over til flamingo grafit og webers puds, ved at bruge 100mm, får man en effekt svarende til 120mm, det er også billigere. Man skal bare overholde beskrivelserne og brandkravene for pudsning på flamingo.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis