Anbefaling motorcykel?

Hejsa alle Står og gerne vil have en motorcykel, den må gerne være både offroad og onroad. Så højt fjederben er velkommen, den behøver ikke have en specielt stor motor, bare 125-250cc. Men den må meget gerne være normal størrelse og ikke disse små pocket bikes. Har kikket lidt på en Lifan Eagle 125cc (Kineser), men er gået lidt fra det igen pga. jeg har hørt dårligt om kinesere. Men nogle anbefalinger?

Mvh. Anders R.

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med en ældre transalp.. det kører godt, er rimelig i pris, og en god størelse. (efter min mening :-))

Mvh Jan J
Du skriver ikke noget om hvad den må koste. Eller om du har stort eller lille kort. Som udgangspunkt ville jeg vælge en brugt japaner frem for en ny kineser, om ikke andet så pga gensalgs værdien. Et godt bud på en lille billig maskine er en Yamaha DT 175. Det er en 2 takter.


Ved en søgning på dba, søge ord "off road" kom der 3 hit.
1 kineser og 2 yamahaer, men prøv evt. andre steder det kan jo være

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Gå på dba og søg på Yamaha dt, yamaha xt, honda xl,honda mtx,suzuki dr eller suzuki ts. Så er du godt på vej, men ellers skriv mere specifikt hvad du søger.


Annonce
Okay takker. Jeg søger en billig mc 10.000-20.000, har lille kort og må gerne kunne holde til noget offroad

Mvh. Anders R.

hvis du vil have, at mc'en skal køre på landevejen - så hold dig gennemgående fra at køre offroad

 

Som Uldal skriver så må du vælge hvar du vil kører, en offroader med heftige knopdæk er meget ubehagelig at køre på landevejen med. Alt vibrerer så både din røv ben hænder og arme vil sove af det.
Men jeg kunne da anbefale dig en MZ 250 cc. med lidt kraftigere dæk, så kan du både kører markræs og landevej uden problemer. Og en MZ kan godt erhverves for en 5-10,000,00 Kr.

V.h.  Håndværkeren
Prøv at søge på "allroad".. man kan snildt kombinerer de 2 ting, men selvfølgelig lidt på bekostning af køreegenskaber, både på "marken" og på vejen..
Mvh Jan J
helja, det erikke så meget køreegenskaber jeg tænker på, det opdager han nok. Næ, det er alle de problemer en offroad tur kan give. Sprungne pærer, ødelagte reflekser, bremser kørt ned osv osv. Det giver en masse ekstra arbejde - penge ud af vinduet. Vil du køre off - så køb da en gammel havelåge til det, og behold sikkerheden i top på vejen.

 

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis