Anbefaling motorcykel?

Hejsa alle Står og gerne vil have en motorcykel, den må gerne være både offroad og onroad. Så højt fjederben er velkommen, den behøver ikke have en specielt stor motor, bare 125-250cc. Men den må meget gerne være normal størrelse og ikke disse små pocket bikes. Har kikket lidt på en Lifan Eagle 125cc (Kineser), men er gået lidt fra det igen pga. jeg har hørt dårligt om kinesere. Men nogle anbefalinger?

Mvh. Anders R.

Hejsa alle Står og gerne vil have en motorcykel... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Den pris lyder rigtig fornuftig Tak

Mvh. Anders R.

håndværkeren.

en langbenet motorcykel med knopdæk den synger også udover vibretioner.
den "sejler" noget i svingene men den kan løses med enduro 1. dæk.
en mere asfalt præget dæk som også er god på grusveje.!
på den er der mere brændstof økonomisk i længten i forhold til knopdæk.
men knopdæk er god til sjap og sne køresel.med nye knopdæk.!
med nedslidt knopdæk så ville det skøjde på sne og sjap.?

jeg har en langbenet knallert der var født med knopdæk den holdt til ca. 10.000 km.
og den sejlede i svingene og syngede i hele levetiden.! 
så nu køre jeg på enduro 1. (grovmønstret)dæk og den skulle være en kilometer sluger.
(15.000 til 20.000 km.).?! hvis men køre ordenlig. :-)

for ikke at pralle med lillebitte motor (50 ccm.) med motorcykelmotors støre kubik tal.
så er knallerten mere motorcykel præet at køre på (ca. 100 kg.) i køreklar stand.
med benzin og olie i tanken og gearkassen. der især kære ned af bakkerne
kan der komme op i fart omkring 50 kmt.
men på flad vej køre den omkring 35 kmt.
og den rener med ca. 45 km. på 1 liter benzin.!
fra ovenståene.

ordkluder.!
kære ned af bakke.
der skal stå. (køre) ned af bakke.

et lille hage på hjæmmesidden. at ord. ikke kan rettes dagen efter at man har skrevet
på sidden efter at computeren er "lukket ned og slukket for strømmen".!

undskyld. :-)
Kære H2H.
Det er jo nok de færeste der vil købe en mc der har lyst til en topfart på 35 kmt.
Nu har jeg kørt MZ i 14 år og ved af erfaring at den lille 150 cc. let klare selv store maskiners kunnen i cross kørsel eller skovkørsel. En af mine venner har også deltaget flere gange i grusgravs kørsel hvor det gælder om at kunne kører op ad en meget stejl bakke, og der kører han fra stort set alt. Maskinen er jo meget lettere og nu hører han heller ikke til de største, så der er bare knald på op ad skråningerne.

V.h.  Håndværkeren
Annonce
Hold dig fra kineserne. Been there, done that = no go! Det er svært at skaffe stumper, og for tiden lukker den ene importør efter den anden, og det er jo ret vigtigt, hvis geden går i stykker. Problemet med det, du skriver, er, at der ikke er ret mange små offroadere i den størelse. Før i tiden var der en del, som dt175 og ts185. Men måske du kan finde en gammel Honda xl250/350 eller en Yamaha xr350 - hvis de ellers er til at opdrive. Ellers laver Kawasaki en klr250, men den koster kassen. Dækmæssigt kører jeg selv på pirelli scorpion: Mest asfalt, men klarer også grusveje.
Okay tak Egoland Vil prøve og søge på de motorcykelmærker Tak alle Modtager gerne flere gode idéer til andre motorcykler? Tak

Mvh. Anders R.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis