Beklædning til rundbuehal

Kan ikke huske om det var Orla der havde rodet lidt med dette her, men måske andre også har tjekket alternativer til dette.

Så nogen der kender leverandører eller materialer der kan anvendes til beklædning på en rundbue hal ?

Lige pt. er den beklædt med acrylplader som trænger til udskiftning, og han spurgte mig om løsningsforslag, men må nok erkende at jeg faktisk ikke selv har undersøgt dette før.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke selv bestemme beklædningen, skal den være specifik til en rundbuehal? Det kan jo være alt mellem himmel og jord. Træ vandret, x-finér og tagpap, metalbeklædning, Silvans akryltrapez eller onduline?

mvh.
Karsten Hammer Hansen
Arkitekt, cand.arch

onduline har været meget populært til rundbuer.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Skrevet af FWM på 10 mar 2010 20:29
onduline har været meget populært til rundbuer.


Det er vel noget med 90%, der er belemret med dette grimme og sløje materiale

Er det så ikke bedre at lægge et lag billige bræder med fjer og not på langs og så en gang tagpap?
Så bliver det da anstændigt at se på!

Med venlig hilsen
ktm

 

de fleste stålpladerkan formentlig bruges
kør en tur på landet der er masser af dem
prøv at se på hvad de har

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Jeg har selv foreslået kunden bla. stålplader, tagpap, onduline og acrylpladerne.

Han har selv kontaktet et par firmaer der levere op opsætter disse haller, men har intet held haft den vej, men at få oplysninger om hvor de system materialer evt. kunne købes.

Hallen er ca. 35 meter lang, hvilket gør at prisen også betyder noget.

Hallen benyttes til opbevaring hvilket gør at stål måske ikke var så eftertragtet pga. mængden af kondens.

Jeg er faktisk vildt tændt på rundbuehallerne som billigt boligkoncept, for en hal på 10x18m betaler man 76.000 så har man et lukket råhus. Så er det bare at give den gas og indrette den til bolig, lidt isolering, vinduer, gips, køkken og bad.. genialt!

mvh.
Karsten Hammer Hansen
Arkitekt, cand.arch

Kondensen kan jo mindskes væsentlig ved at bruge "anti-kondens behandlede" plader og så sikre rigelig med udluftning.
Onduline er fast arbejde - inden du er færdig med at montere, kan du starte forfra med at skifte.... så det er måske det, du skal foreslå ham ;-)

Rundbuehaller plejer at være designede til selvbærende løsninger á la stålplader - altså med relativ stor spærafstand. Så arbejdsbyrden vil vel blive større, hvis du skal i acryl eller onduline-løsninger? Og dermed ryger økonomien vel også for kunden???

 


Mvh.

Jan R.
http://www.futurerundbuehaller.dk/Forside.aspx
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis