Wienerkalk og sprit til polering

Hej. Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor det er sprit man bruger sammen med wienerkalk til at polere feks, ridser i gelcoat. Har lige prøvet det og det virker fint, men spritten fordamper hurtigt. Er der noget forgjort i feks. at bruge vand istedet?
Hej. Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor det... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Fik fundet noget kornstørrelse 1200 og 2000 som jeg sluttede af med. Dvs jeg har slebet med 400-600-800-1000-1200 og 2000 til sidst, kæmpe arbejde !! Derefter autosol og rubbing med maskine. Man kan desværre stadig nogle steder ane sliberidser. Når jeg går i gang med det næste stykke af båden springer jeg nok korn 400 og måske 600 over. Så skal der slibes lidt mere med 800, men jeg er ret sikker på resultatet i den sidte ende bliver bedre.... Man tak for svarene.
hbhansen.

Der er så mange vidundermidler og metoder og du er sikkert færdig på nuværende tidspunkt.
Hvis det er brede ridser kan man fint spartle med gelcoat som man kan købe forskellige steder. Husk at få farven justeret.
Mener du ridserne er så små at man kan polere dem væk skal du huske at du gør gelcoaten tynd der hvor du polerer hårdt.
Men midlet til dette projekt er farécla. Først G6 ved ridserne og bagefter G3 til hele båden.
Til at polere skal du bruge din nyindkøbte maskine monteret med faréclas Gmop polerskive i skumgummi.Kør med lav hastighed.
Først gøres overfladen våd så påføres polérmassen og du kører vådt med skiven og bliver ved med at køre vådt og tilføre pasta.
Til sidst vasker du efter og når det tørrer kan du med en blød klud lige så let tørre resterne af.
Af mine erfaringer er hempels hard wax godt at forsegle overfladen med. Vær ikke fedtet her men gør det to gange.
God fornøjelse.

sorenkran

Du har ret, jeg er stort set færdig, men jeg vil tage dit råd med mig, til næste gang...
Renskib har noget rubbing der svarer til korn 8000 og ellers er deres system godt og holdbart.. Ingen voks der bliver snavset og gråd

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også