Radiatorproblem

Hej

I vores nye hus har vi en radiator der volder os en del problemer. Når termostaten er på nul kører den på fuld damp og hvis vi skruer helt op varmer den stadig, men kun det, der svarer til, at de andre radiatorer står på 3.

Hvis termostaten pilles helt af varmer radiatoren stadig som når en normal radiator står på 3. Jeg har selvfølgelig prøvet at trykke stiften helt ind og så skal jeg love for, der kommer varme på og den springer selv ud når jeg slipper. Det der undrer mig er så, at hvis den varmer når stiften er trykket helt ind, hvorfor stopper den så ikke med at varme når den er helt ude. 

Er det ikke unormalt at en radiator varmer når stiften trykkes ind? Har min radiator måske en speciel ventil. Den er i hvert fald anderledes end de andre i huset. Der er et billede nederst.

Jeg har søgt en del på mit problem, men alt handler om problemer med en stift der sidder fast og derfor varmer radiatoren ikke.

Håber nogen har et par gode råd

På forhånd tak!

 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at massere stiften ind og ud med en tang (håndfast og dog forsigtigt) - det lyder som om at stiften ikke kan komme langt nok ind.

Hvis det ikke hjælper er ventilen defekt - den er dog ikke særlig dyr.

Det er rigtigt at den skal lukke med stiften trykket helt ind.
Tak for svaret.

Jeg har prøvet at massere en hel del, men mit problem er at når jeg trykker stiften ind, så varmer den mere end når den er helt ude. Det burde vel sagtens være omvendt ikke?

Er det ikke noget med at man kan skrue pakdåsen af uden at tømme radiatoren for vand? Kan det være den der er defekt?
du kan ikke tømme radiatoren for vand der hvor pakdåsen er monteret, men du kan skrue pakdåsen ud og motioner stiften inde i ventilen husk at holde en klud foran, så vil det skidt der sider i ventiler måske komme ud forsøget vær
Hvis jeg forsøger at fjerne pakdåsen, så kommer der brandvarmt vand sprøjtende ud med det samme jeg bare løsner den lidt. Så jeg tør ikke løsne den helt. Besynderligt.

Er der ingen bud på hvorfor den varmer mere når stiften trykkes ind? Findes der "omvendte" ventiler?
der kommer altid vand når man løsner den men det plejer at stoppe når du har skruet den en omgang ud. men der må side noget i klemme inde i ventilen
Annonce
og derfor den ikke virker optimalt
Så fik jeg løsnet pakdåsen helt og motioneret stiften, men lige lidt hjælper det, desværre.

Jeg forstår stadig ikke hvorfor radiatoren varmer mere når stiften er trykket helt ind. Nogen bud?
jeg havde en i sidste uge hvor der sad en skald fra et rør ope i ventilen du skal tabe vandet af og skrue selve ventil keglen ud eller skifte ventilen til en ny danfos det er samme mål de har og du behøver ikke at skifte omløber delen
OK - tak for hjælpen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis