Hæve/sænke-kasse

Kære lav-det-selv-folket! Jeg har længe tænkt på, man burde kunne transformere ens eksisterende bord om til et slags hæve/sænke-bord, og jeg kan ikke forstå, at jeg ikke nogen steder kan finde det jeg søger, så derfor har jeg valgt at opsøge jer. Det jeg ønsker er en slags kasse eller plade (ca. 80x80cm), der kan stilles på mit skrivebord, og ved tryk på en knap, eller ved at dreje på et håndtag hæver kassen/pladen sig fra 0cm op til en højde på 60-80cm. Er der nogen, der har nogen idé om, hvor jeg vil kunne finde sådan en dims, og hvis det kommer så vidt, at det endnu ikke findes, hvordan ville man på smarteste vis kunne konstruere dimsen? Jeg håber I vil hjælpe mig og ergonomien på rette vej.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror du ikke du har set lidt for mange Star Treek film ! Du vil have en plade på din bordplade der kan ændre sig til en kasse på 60 til 80 cm højde
Skrevet af hans2.hansen på 10 mar 2010 07:54
du kan kigge efter sakseløft efter mål.!
Hans ! Prøv lige at læse spørgerens spørgsmål en gang til, han vil have en bordplade der kan stilles PÅ den eksisterende bordplade. Den skal være tyndere end et stykke papir når den befinder sig på bordpladen og ved at trykke på en knap eller et håndtag skal den kunne blive mellem 60 og 80 cm. høj
Selv et sakse løfteværk fylder noget mere når det stilles på bordet

Masa Pus

Velkommen til

Er det en sådan en du mener: http://www.bieffe.it/BF-Rack_eng.php

En sådan løsning vil godt kunne integreres i en eksisterende bordplade ved hjælp af lidt stumper og en plade skåret ud af dit bord.

Eller så kommer han med et link til, noget der lige kan bruges.
Og webshoppen ligger i samme postnr.
Ip adressen er nok også den samme

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Annonce
skal den hæves lige op og ned med fladskærm.!!!
eller vipes fra borpladen til en "væg" at pladen står lodret op.!

prøv at lægge billedet ind af møblet så kan man se borpladen. :-)
Masa Pus

Har set et sådant skrive-bord i vores lokale sparekasse, hvor man kan justere højden ´trinløst, men det er jo hele skrivebords-pladen, er det noget sådant du søger

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
der findes rent faktisk systemmer der kan hæve og sænke borde
men det kræver specielle stel og så er det måske billigere at
købe et færdig bord enten brugt elller nyt da de trods alt er faldet
i pris de seneste par år og mon ikke det er muligt at lave en god
handel her under den såkaldte krise

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Så mangler vi bare trådstarteren der kan fortælle hvad det egentlig er han vil ha' - hjælp er der nok af...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis