Bordopvaskemaskine i skab?

Min kæreste og jeg overvejer at købe en lejlighed. Køkkenet skal dog sættes lidt i stand, og vi vil gerne indsætte en opvaskemaskine. En almindelig eller smal maskine optager dog for meget skabsplads, mens en bordopvaskemaskine tager for meget af det lille køkkens bordplads. Så mit spørgsmål går på, hvorvidt det er muligt (og lovligt) at placere en bordopvaskemaskine på en hylde i et lukket køkkenskab? Selvfølgelig opsat af en VVS-mand, men skal vi gå ud fra, at det kan lade sig gøre?
På forhånd tak!

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeggert

Hej & velkommen her.

Hvis din/jeres opvaskemaskine bliver inst. af en VVS-er er der vel ingen problemer med lovlig-heden, jeg tænker bare på om varmen/kondens i et lukket skab - - - hvordan det vil spænde af  for fugt og spånplader (korpus) det køkken elementerne er lavet af om det ikke vil på-virke det i negativ retning.
Der er jo en grund til at der bliver lavet en fugt-spærre oven over almindelige  opvaske-maskinen (under bordpladen er der gerne en beskyttelse i-mod fugt/damp)

Men har du en mulig-hed for at lave en fugt-styret ventilation er der nok ingen problemer.

Der skal naturlig-vis være de almindelige til slutninger og en kraftig hylde til at bære evt. en liste under hylden i stedet for hylde-bærrene er der vel ingen hindringer, udover (mine betænkeligheder om fugt som ovenover)

M.vh maskinsnedker.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Mange tak Det var i det mindste bedre nyt end frygtet. Men hvis man evt. fjernede lågen og stillede maskinen nederst i skabet, ville det måske gå? Tusind tak for dit hurtige svar i hvert fald. Vi håber på det bedste, når det bliver gældende om et par måneder Mvh Julie
jeggert

Hej Julie

Det var så lidt, sku' skønt at kunne hjælpe.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis