seat cardobe bruger sådan en olie??

Hej jeg er lige kommet til at købe en seat cardobe st.car fra 1999, og solgt min gode ford! Bruge en seat mere olie end andre biler? - sælger siger at det står i instruktionsbogen at de bruge 3/4 L på 2000 km. Er det rigtig??
Mvh
Alte

<p>&#160;</p>
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej men fabrikanten fritager sig for en masse bøvl ved at overdrive olie forbruget.
René
står i servicebogen. Olieforbrug: Hvor meget har den gåët? Det er jo en gammel bil. Og har den fået tærsk?

 

Jeg havde en gang en 1,4 årg. 2004, men solgte den ved ca. 100.000 km. Så vidt jeg husker brugte den ikke olie, dengang var den joogså "ny". ;o)

Men er det ikke en ide har i begyndelsen at tjekke for hver 2.000 km., indtil du har dannet dig et overblik over evt. forbrug? Nu kender jeg ikke dit kørselsmønster, men hver den 1. i måneden? DET kan spare dig for en dyr reparation.

Min mekanikerven fortæller i øvrigt, at hvis man kører med lange olieintervaller (fx. 30.000 km. som jeg husker Cordobaen kan), så er det i slutningen af intervallet, at der pludselig kommer forbrug! Det gælder i hvert fald med min nuværnde C5´er. Efter ca. 10.000 km. skal den lige ha´½ liter olie, og så fremdeles for hver 5.000-10.000 km. have toppet op.

Man skal ikke spare på motorolien, og slet ikke til gamle motorer.

Træd ikke på mine ledninger :o)
alte

Køre selv i Seat Cordoba 1,6se (97) der har kørt over 180.000 km. den bruger ikke olie, jeg bruger efter mekanikerens anbefaling delsyntetisk (mener jeg det hedder) 10/40 w, men har også skiftet olie med kortere mellem-rum.

Mener ikke det kan betale sig at spare de forholdsvise få kr. på olie/filter.

Tror ikke Seat bruger mere end andre bil-mærker, der er en VW motor (Polo) har jeg fået at vide.

Der siges godt nok at en motor må bruge lidt olie i min inst. bog står der at olie-forbruget kan være op til 1.0 l/1000 km.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Annonce
Den har kørt 200000, og han siger at han fylder ca 3/4 L på for hver 1500 km
mvh alte

<p>&#160;</p>
Det er det samme som 1 liter på 2000 km, og det er vel igrunden ikke så galt. Pisser den opgså noget ud?
Prøv at skifte til en god olie, som snedkeren er inde på, og lad være med at køre mere end 10.000 km på et olieskift.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej Ktm så har jeg ikke Forden længer, det går vel dig lidt på??, at jeg sådan har skiftet den ud med seat!! Jeg skal jo til have kigget på den, jo der kommer noget ud fra ventildæksel, men ellers tror jeg faktisk den er tæt. Håber jeg da! Ved du hvad den skal køre på, er det 5/30 olie.
Har du helt fået styr på din ford??
mvh
alte

<p>&#160;</p>
Jegt ville nok prøve med 10-40 for at begrænse olieforbruget.

Ja, jeg skiftede tændrør og fik også opklaret, at jeg havde fået nogle forkerte!! Nu går den helt fint!
Ja jeg synes nok det er et sært bytte!!

Med venlig hilsen
ktm

 

ktm. Det tænkte jeg nok du ville sige, men nu må vi se hvordan seat køre. Det kan jo være at jeg veder tilbage til Ford Igen. Nu skulle Forden jo køre på 5/30 pga selvjusterendeventilløfter. Det er ikke et problem for seat at køre på 10/40 mht ventilløfter.
mvh
alte

<p>&#160;</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis