Input og forslag til ombygning af Garage. (billeder vedlagt)

Hej LDS folk

Vi snakker om at udbygge garagen lidt, da den stort set er ubrugelig nu, som garage, den bliver kun brugt til opbevaring...

Planen er:

garagen er delt op i garage og redskabsrum, planen er at vælte væggen i mellem disse 2, og få et stort rum, for selve garage-delen er ikke ret bred når man skal ind med bilen.
Derudover havde vi tænkt os at vælte bagvæggen og forlænge garagen og ligge nyt tag, som vi regner med bliver fladt tag med lidt hældning bagud, da garagen ligger helt op i skel. (som det er nu)
Og der skal selvfølgelig en ledhejseport i
Se billederne for bedre forstå det evt....

Har været ved kommunen idag ved teknisk forvaltning for at hører og rejsning på taget er stort set umuligt fordi jeg skal de 2,5 meter ind fra skel, og så kun må bygge 3,5m op der.
Men spurgte om den ikke kun måtte være 50kvm men det sagde hun var afskaffet, den måtte bare maks være 12meter lang i skel, og breden var lige meget bare man overholdt byggeprocenten... Så det må jeg vel gå ud fra, selvom når jeg kigger på www.esbjergkommune.dk at de skriver maks 50kvm? Nogle der har hørt om de 50kvm er afskaffet?

Nogle forslag til indretning eller andre gode idér/forslag?

Mvh
Dan

Lidt billeder

Indkørslen (ps. det grimme beton er tænkt at lave til plankeværk på klink

Mening var her at fjerne døren og sætte en ny "stor" ledhejse port i

Lidt dårligt billde, men for at vise skille væggen mellem garage og reskabsrum

Redskabs rummet, med udgang til haven...

Indgang til redskabs rum fra haven...


Udlært Styrings & Regulerings Elektriker (Industri Elektriker)

Hej LDS folk Vi snakker om at udbygge garagen... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hvvorfor jeg foreslog en skillevæg bagest i garagen var, at du bag denne kunne udvide bygningen, så der blev plads til en havestue med vinduer fra gulv til loft. En forbindelse via en skydedør til garagen ville gøre at din bike kunne stå virilt i havestuen vinteren over. Men med de store ombygninger du er undervejs med, kunne man så overveje ..... at vælte alt det gamle, så du undgår den træting du har sat op ad huset? Der kunne altså skabes et fantastisk miljø i det hjørne. Det erjo direkte syd?

 

Hej....

tænkte jeg lige ville følge op på tråden og med iden fra NielsChr, med at integere garagen med huset var rigtig god, men har fundet på en anden version af den...Så man kan gå direkte ind i kælderen når man kører ind i garagen og vil også på den måde kunne gå direkte ud i garagen fra huset uden at få våde føder, og stadig have en seperat indgang til kælderen uden at skulle "igennem" garagen. (teenage indgang).

Har leget lidt med nogle tegninger... tilføjer lige hvordan det ser ud nu i en slags plantegning så det lettere at forstå, så hvis man sammenligner billederne der er lagt ind og disse plan tegninger burde man kunne få en fornemmelse af det...

Modtager gerne lidt indput... Dette er kun en grov skitse, har tænkt evt. sætte en væg op bagerst i garagen og lave lille hobby rum, så når man skærer med vinkelsliberen og borer at det ikke kommer ud og ligger på bilen og nogle vinduere i.

Først som det ser ud nu:


Udlært Styrings & Regulerings Elektriker (Industri Elektriker)

Og så, sådan som jeg havde tænkt mig det kom til at se ud, i grove træk...


Set inde fra garagen....

Udlært Styrings & Regulerings Elektriker (Industri Elektriker)

google sketch rules
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis