Træt af langsom windows

Hvis du er blevet træt af den langsomme og virus fyldte windows...

Så skulle du tag at prøve et linux baseret styresystem.

Mint og Ubuntu er gode til nybegynder...

Til Mint og Ubuntu findes der en super god forum med maser af suport.

http://www.ubuntudanmark.dk/

http://www.whylinuxisbetter.net/index_da.php?lang=da

http://www.linuxin.dk/

Tag en kig på linkene og blive overbevist..

Linux er dog ikke godt til spille maskine...
Det kan dog løses med at ha både windows og Linux på pc/laptop...

Så bruge windows KUN til spil og linux til alt det andet....
Hvis du er blevet træt af den langsomme og virus... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kent A du har ret ang. hardware krav men, jeg har lidt for sjov install. win 7 32 på min ibm t40 fra 2002 cpu centrino 1,66 ghz, 512 mb ram den kører fint, faktisk blev jeg helt overrasket
Microsoft er jo klar over at de er ved at få en virkelig konkurat fra linux. Mac er også linux i kernen...

Der for begynder microsofft at kigge efter linux modellen ved at få mest mulig ud af harwire....

Men i bund og grund er windows jo dyrt...

Inden man ser sig om her man smidt 3500-4000kr i software med dog med anti virus og offcepakke.....

Men linux har du noget der virker med det samme for 0kr....
lige for at slå det fast med syvtommer søm er jeg stor fan af Linux systemer bruger det selv på bla den maskine jeg skriver på lige nu "red hat"

det er helt fint du har den mening men du har enlig ikke svaret på mine indlæg hvilke virker lidt mærkeligt, du flytter fokus fra det der enlig er problemet.
Du vælger at lave reklame.
hvordan skal hr og fru Hansen som ikke ved mere om en pc end at den kan tændes og så virker den, bruge et Linux produkt da jeg i skriverne stund ikke har kendskab til et der bare køre med alt hardware install

et andet problem med Linux er support fra eks banker da alle giver support til win også win7 men ikke alle til Linux dette er enlig meget forståligt da Linux er en fælles betegnelse for mange forskellige styresystemer som alle har det tilfælles at Linux kernen er deres base

lige en kommentar til "Mac er også Linux i kernen...", Linux er en kopi af Unix lavet af Linus Thorvalds og navet Linux er hans fornavn dog et x til sidst i stedet for s

"Inden man ser sig om her man smidt 3500-4000kr i software med dog med anti virus og offcepakke..... "
hmm en qem win 7 ca 700 kr office standart 1200 med 3 licenser (til 3 stk pcer) antivirus eks mcafee ca 500 kr , regne regne 2400 kr man kan jo vælge open office eller corel word

"Men Linux har du noget der virker med det samme for 0kr...."
vil du dermed mene at office er gratis til et Linux os??
for et antivirus det betaler man for lige som man betaler for en dørlås
så helt gratis er det nu ikke

lige et side spring har jeg lidt for sjov install win 7 32 på en p3 700mhz,384 mb ram og 8 mb grafig kort (en gammel bærbar ibm t20 hvor skærmen er defekt) den har jeg tilsluttet et 37" lcd tv dog med en konventer fra vga til hdmi, den kan faktisk vise film som ligger på min film server (os samba) i vob format og med en skærm opløsning 1680 x 1050. lidt overrasket er jeg godt nok

mvh
peter
Skrevet af pml36 på 11 mar 2010 18:36
lige for at slå det fast med syvtommer søm er jeg stor fan af Linux systemer bruger det selv på bla den maskine jeg skriver på lige nu "red hat"

det er helt fint du har den mening men du har enlig ikke svaret på mine indlæg hvilke virker lidt mærkeligt, du flytter fokus fra det der enlig er problemet.
Du vælger at lave reklame.
hvordan skal hr og fru Hansen som ikke ved mere om en pc end at den kan tændes og så virker den, bruge et Linux produkt da jeg i skriverne stund ikke har kendskab til et der bare køre med alt hardware install

et andet problem med Linux er support fra eks banker da alle giver support til win også win7 men ikke alle til Linux dette er enlig meget forståligt da Linux er en fælles betegnelse for mange forskellige styresystemer som alle har det tilfælles at Linux kernen er deres base

lige en kommentar til "Mac er også Linux i kernen...", Linux er en kopi af Unix lavet af Linus Thorvalds og navet Linux er hans fornavn dog et x til sidst i stedet for s

"Inden man ser sig om her man smidt 3500-4000kr i software med dog med anti virus og offcepakke..... "
hmm en qem win 7 ca 700 kr office standart 1200 med 3 licenser (til 3 stk pcer) antivirus eks mcafee ca 500 kr , regne regne 2400 kr man kan jo vælge open office eller corel word

"Men Linux har du noget der virker med det samme for 0kr...."
vil du dermed mene at office er gratis til et Linux os??
for et antivirus det betaler man for lige som man betaler for en dørlås
så helt gratis er det nu ikke

lige et side spring har jeg lidt for sjov install win 7 32 på en p3 700mhz,384 mb ram og 8 mb grafig kort (en gammel bærbar ibm t20 hvor skærmen er defekt) den har jeg tilsluttet et 37" lcd tv dog med en konventer fra vga til hdmi, den kan faktisk vise film som ligger på min film server (os samba) i vob format og med en skærm opløsning 1680 x 1050. lidt overrasket er jeg godt nok

mvh
peter

Du må undskylde jeg ikke svare på dine svar...

Jeg er bare imod at man skal betale for noget man kan få gratisk...

Linux virker ud af boks til mange gøre mål.
Nogen vil køre windows og andre vil køre Linux. Det er fint nok. Selv er jeg til begge ting, mest fordi jeg godt kan lide tanken bagved åben kildekode... Der er dog en ting jeg kan tage og føle på...Og det er at hvis jeg kører Vista fuldt opdateret på min bærbare, starter den over 20 Sekunder LANGSOMMERE end hvis jeg kører den nyeste Ubuntu fuldt opdateret. Ingen ændring overhovedet på hardwaren. Ubuntu er simpelthen klar til brug på 45 sekunder og det endda med forbindelse til den trådløse router. Det synes jeg fandme er nice, set i forhold til at jeg gav 7-800kr for Vista. Så hvis at jeg får hvad jeg betaler for...Så burde jeg have penge tilbage fra Redmond, USA...
Annonce
Min windows 7 installation ryger altid i slumre tilstand når jeg slukker den og bliver måske genstartet 1 gang om ugen.

Så har jeg start-op tider på 5-8 sekunder, inkl forbindelse til min router... Det kører rigtig godt, og alle mine programmer, antivirus, office pakker osv er opensource... Desuden virker både spil, netbanker og alt hardware du ku tænke dig. Og så ser det lækkert ud, er hammernemt at installere og brugervenligt i forhold til gamle windows versioner.

Og skal det være grønt, kan jeg styre computerens ydeevne så den kun bruger 15 watt ved almindeligt brug.

Vista er noget de har skabt i en brandert.. 7'eren er betydeligt bedre.

Opensource er i pricippet rigtig godt, men det hele er lidt mere lækkert i f.eks OSX og Win 7.
Man kan jo også bare gå, istedet for at tage bilen.. det er jo gratis...
15W ?
Wau
min skærm bruger omkring 100W og mit kølesystem på computeren omkring 22w vedlav performance og omkring 25W når resten af maskinen suger 400W

Jacob
nu er det også en bærbar. ;-)
Øj, nu får jeg hug

Køb en mac og få det overstået med det samme

18:59:51 up 342 days, 4:40, 1 user, load average: 0.00, 0.00, 0.00

^^ Uptime på den første intel mac mini....

Lad windows køre i lige så lang tid (Hvis den ikke er brændt af inden.....)

Windows er lavet af bøgetosser der i 60'erne drak for meget meskalin og spiste sjove urter, det er der mange der lider under den dag i dag...

(Ironi kan forkomme)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis