Varmer min vaskemaskine?

Hejsa.

Jeg har en kombineret vaskemaskine/tørretumbler som ikke har det for godt, så jeg håber nogen herinde har nogle gode tips.

Tørretumbleren tører ikke rigtigt. Jeg har lige sat den til at tumble en trøje i 1½ time, og efter ca. 2½ time viste den at der stadig var 40 min. tilbage. Når jeg så stopper den er trøjen en smule lun, men lige så våd som 2½ time tidligere :-(

Vaskemaskinen virker, men efterlader ofte halvopløst vaskepulver på tøjet. Hvis jeg reducerer mængden af vaskepulver til pænt under det der anbefales på pakken er det ikke så tit det sker, men stadig en gang i mellem.

Mit gæt er at maskinen ikke rigtig varmer, men hvordan finder man ud af det? Lågen er en isolerende dobbelt-låge, så man kan ikke mærke noget uden på den.

Og er der nogen der har andre bud på hvad der kunne være galt med den, og om det er værd at forsøge at få repareret den?

På forhånd tak
- Simon
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Simon
Uden at vide specielt meget om det kan du jo prøve at tage bagpladen af dyret og så finde vand-varme veksleren til vaskemaskinen. Den plejer at ligge nede i bunden og er jo forbundet med vand slanger ind og ud. Den har jo en strøm tilgang - formentlig 220V og jord - så her kan du jo prøve at tilslutte et voltmeter og se, om den på et tidspunkt i forløbet - som regel rimelig hurtigt efter start - får noget strøm og om den så varmer vandet op. Prøv en kogevask - så er du ikke i tvivl :-)
Med venlig hilsen
Niels Vangsøe

Vangsoe
Prøv at checke vandets temperatur når den pumper det ud. Der burde du kunne komme til at måle den uden store vanskeligheder.
Tak for input. Jeg prøver at checke vandet når den pumer det ud - det lyder i hvert fald dejlig simpelt.
Og vaskemaskiner kan have rigtig godt af en 60 graders vask uden tøj hvor man smider et par opvasketabs direkte i tromlen,men det skal være tabs så de blir opløst lidt ad gangen i løbet af vaskeprogrammet.

Faktisk er det en god ide at gøre det hver 6 måned.

Det hjælper på sden dårlige skylning af tøjet fordi den type sæbe man har i dag indeholder
en erstatning for noget man ikke må bruge længere pga miljø. (kan ikke huske navnet  )
Men der blir afsat en slimet belægning inde i maskinen der forsvinder ved tabs-behandling 

Husk at tabsene skal indeholde klor for at det virker (læs på pakken)

Mvh Henrik

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis