trick søges til at sænke hastighed på udsugning/emhætte

Jeg har købt en (åbenbart FOR) billig emhætte i Silvan, som ser meget pæn ud, passer til mit komfur, med lys og andet godt. Desværre larmer den forfærdeligt meget når den kører, og laveste hastighedsindstilling er noget der får en jetmotor til at virke som fredelig.

Jeg havde overvejet at smække en modstand eller to på forsyningsledningen så den fik lidt færre volt, for at se om det hjalp, men da der er halogenbelysning i, så er min tanke at det har trafoen nok ikke godt af.

Så hvad er tricket ? Hvordan kan jeg tvinge motoren ned i omdrejninger så den larmer mindre på hver af de trin som der findes, og så den kun suger et fornuftigt antal liter luft per sekund ?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Køb en trinløs justering til den.
mvh jens
Jeg kunne ikke finde noget med motor og hætte separat der passede kåde i køkkenet og til pengepungen. Så det var den estetisk korrekte løsning jeg valgte dengang. Nu er jeg bare blevet træt af larmen.
Ideen med en skydemodstand tilsluttet direkte til motoren lyder som rimeligt praktisk, det må jeg lige undersøge nærmere.
Skrevet af Twist på 08 mar 2010 10:21
Jeg kunne ikke finde noget med motor og hætte separat der passede kåde i køkkenet og til pengepungen. Så det var den estetisk korrekte løsning jeg valgte dengang. Nu er jeg bare blevet træt af larmen.
Ideen med en skydemodstand tilsluttet direkte til motoren lyder som rimeligt praktisk, det må jeg lige undersøge nærmere.

Hvis du har mod på at smide en tusse + moms i dit emfangs projekt kan du få en rimelig lydløs løsning her: http://vvs-eksperten.dk/index/kanal...R>

Mja.... Men så skal jeg vist til at bygge emhætten HELT om, og erstatte den med et emfang og noget nyt belysning. Det tror jeg vil være endnu mere arbejde (og omkostning). Oprindeligt kiggede jeg på en exhausto, men den var der ikke plads til på loftet, da der ikke er højt nok der hvor røret kommer ud.
Nej - du kan bare lade emhætten være som den er - den skal nok suge!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis