Er der noget at gøre?

Hej forum.

Jeg har købt et sæt nye/brugte fælge til min Fiat Punto fra 11/2004.

Jeg havde styr på indpresningsdybde, krydsmål og antal bolthuller

Der sidder nu 175/65/14 og de nye jeg har købt er 205/45/16.
Jeg havde jo så regnet med at de nye fælge var mindre i profilen skulle jeg nok få dem til at være der.. Og det kan de også..
Men jeg havde ikke lige taget højde for bredden, så nu er problemet så at de går på inde i skærmkassen.
Jeg ved man kan få nogle "spacers" for at skubbe dækkene lidt ud, men har fået at vide at det belaster lejer helt vildt!

er der noget andet jeg evt. kan gøre?

Mvh Mærsk

Hej forum. Jeg har købt et sæt nye/brugte fælge... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hehe.. Det bliver jeg vist nødt til desværre

Jeg tager det såmænd ikke så tungt, men min kommende kone har lidt sværere ved at acceptere det i forhold til prisen

Nå, men mon ikke der er en ungersvend fra nabolaget der skal have gejlet bilen på et tidspunkt, og så skal jeg nok står klar med de flotteste 16" sorte alufælge

Mvh Mærsk

Skrevet af Mærsk på 07 mar 2010 20:29
Hehe.. Det bliver jeg vist nødt til desværre

Jeg tager det såmænd ikke så tungt, men min kommende kone har lidt sværere ved at acceptere det i forhold til prisen

Nå, men mon ikke der er en ungersvend fra nabolaget der skal have gejlet bilen på et tidspunkt, og så skal jeg nok står klar med de flotteste 16" sorte alufælge
Hovsa!! Husk at det nu er sidste chance for at vise, hvem der bestemmer over bil og den slags. Det er din sidste bastion. Alt det inden døre overtager hun, og du bliver forvist til garagen. Der skal hun ikke også bestemme!!
Her på matriklen, holder jeg stædigt fast i at jeg bestemmer suverænt over biler m.m. Hun bliver end ikke taget med på råd omkring hendes egen bil!
Men rigtigt mht ungersvenden!!


Med venlig hilsen
ktm

 

Går de på på alle 4 hjul? Hvis det kun er på den ene aksel, kan du jo købe 2 nye dæk, og så har du dæk til den aksel hvor de ikke går på næste gang de trænger til at blive skiftet.
Skrevet af Mathiasen på 07 mar 2010 21:13
Går de på på alle 4 hjul? Hvis det kun er på den ene aksel, kan du jo købe 2 nye dæk, og så har du dæk til den aksel hvor de ikke går på næste gang de trænger til at blive skiftet.
 
Smart men ulovlig løsning.
René

skal det være custom cars.!

har du set i tv fra diskovery. overhauling. hvor de ombygger fra vrag
til "super bil". :-)

hvad med at gøre skærmene bredere på din bil så ville dækkene ikke får
problemer.
eller skære noget af der hvor dækkene skrapper.
eller banker ind der dækkene skrapper. med lidt plade arbejde.!
men spacere det giver stort belastning i hjullejer og hjulophæng.
så det er ikke sikker at den slipper gemmen synet.!!!
Annonce
Ktm: Jeg anser såmænd også mig selv for suveræn på bil området, men hun smilte bestemt ikke da jeg fortalte at jeg havde taget dem fra vores "bryllupskonto"

Mathiasen: det var ligeså meget for at undgå at skulle skifte dæk, men kan egentlig godt se hvad du mener. Det er bestemt en brugbar løsning.

ALB69: det er også det jeg kom frem til efter lidt læsning.

hans2hansen: det bliver lige teknisk nok for mig.. og for stor en omgang

Jeg tror jeg bider i det sure æble og køber nye fælge.. igen..

Men tak for interessen

Mvh Mærsk

Skrevet af Mærsk på 08 mar 2010 10:39
Ktm: Jeg anser såmænd også mig selv for suveræn på bil området, men hun smilte bestemt ikke da jeg fortalte at jeg havde taget dem fra vores "bryllupskonto"

Ikke noget problem.
Hun kan bare købe brudekjolen i en genbrugsbutik. Det er meget billigere.
Så undlad at invitere hendes fjollede veninder til brylluppet.
Du giver hende blot de nye hjul i morgengave!!

På den måde kom der ligefrem overskud i budgettet!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Hahahahaha..

Mvh Mærsk

du kan ringe til producenten af bilen / fælgene og høre om der er lavet spacere til dem.
Normalvis, er det ulovligt at bruge spacere på bilen, men hvis de er godkendte, er der ikke noget i vejen for dette.


/cs

csteinod: tak for rådet, men jeg har så godt som købt nye... igen....

Mvh Mærsk

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis