Blænde en dør af

Vi står og skal flytte i en lejlighed hvor der i stuen er en dør ind til soveværelset der giver nogle panderynker.

Mit forslag har indtil nu været bare at blænde den af ved at:
- Tage de ydre lister af
- sætte mdf plade ind i døråbningen med vinkelbeslag på bagsiden ind i karmen
- spartle ud mellem væg og karm så det går ud i et
- tappesere der så det passer med resten af væggen
- hænge fladskærmen og vægdvden op på pladen så ledninger nemt skjules bag pladen

lyder dette fornuftigt?

 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder som en okay idé..

Men er det en permanent løsning, eller midlertidig ?

Hvis permanent, ville jeg fjerne karm og det hele, lave et skelet af reglar, isolere (for støjen) og smide gipsplader på begge sider..

Men som en midlertidig løsning er det fint..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Det er en boligforeningslejlighed så det er kun en midlertidig løsning. Døren åbner ind mod soveværeslet så den har jeg tænkt mig at lade sidde på sådan at jeg altid kan komme ind til ledninger fra multimedierne fra soveværelses-siden

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
fin ide med "teknik" skab bag døren..... hvis den alligevel ikke "må" fjernes permanent.
vinkelbeslag er jeg så måske ikke så stor fan af !! du skal have mange hvis du skal undgå at pladen hænger/buler ud forskellige steder !!
Jeg vil nok skrue nogle reglar ind, så kan du skrue din plade på med skruer hele vejen op/ned

my 10 cents

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

tak for svaret.

Det du siger er at jeg i stedet for bør lave et skelet af træ ikke?

men hvis jeg bare sætter træ-stivere ind vandret skal de jo også sættes fast i karmen jo så jeg skal vel egentlig lave en hel ramme der passer ind i åbningen og så sætte stivere inde i den som pladen kan skrues fast på?

 

Eller bare skrue nogle lister på karmen, og skrue MDF pladen på listerne. Så længe pladen STÅR, og ikke hænger, så har det ikke nogen voldsom betydning hvorvidt og hvormeget du har benyttet dig af stivere. Men skal du have et TV hængende, så kan du naturligvis bruge en noget tyndere plade, hvis der istedet er noget "fornuftigt" at skrue ophænget fast i.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
men hvis jeg bare skruer nogler lister på hver side af karmen vil den så ikke kunne bude på midten?

Har antaget lidt at jeg vil sætte en stiver hen over der hvor skærmen skal skrues fast så den har lidt mere at sidde i.

 

når du vil have et fjensyn hænende skal du sørge for at lave en
ordent afstivning bag ved pladen
et par reglar i siden og så 5 styk på tværs hvor de to sider der hvor du skal
skrue de 4 skruer til beslaget til fjersyn fast
det ville jo være kedelig at det dumpede ned midt under en udsendelse
som man absolut ikke vil gå glip af

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Bruger du en 22mm MDF plade skal det nok virke. Den er tilpas stiv til at den ikke bøjer.
Men den skal dog sættes ordentligt fast. 4 små 90 graders beslag er langt fra nok. jeg ville gå efter 14. fem i hver side. to i top og bund. Hellere over gøre det end en knust fladskærm.

Jacob
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også