HJÆLP - Temp. måler går direkte i rødt, efter skift af termostat???

Hej

Håber nogle kan hjælpe mig.

Havde problemer med, at bilen blev overophedet efter længere kørsel.

Skiftede termostaten og efterfølgende går temp. måleren direkte op i det røde felt, når man starter bilen. hvad kan være galt????

Har gjort:
Udluftet køle systemet - ladet bilen stå i tomgang til den blev varm (men blæseren går ikke i gang??)

Skilt termostatshuset ad igen, for at se, om jeg havde vent termostaten forkert eller glemt en låseclips.

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tyder på at du ikke har luftet ud korrekt.

Mvh. K.Davidsen

Hvordan lufter man ud korrekt så??


som sagt, skiftede termostaten og fyldte væske på igen. tændte efterfølgende bilen og lod den stå i tomgang uden at skrue låget på væske beholderen. (satte også fuld tryk på varmeblæseren inde i bilen).

lod bilen stå i tomgang selvom temp. måleren var oppe i det røde felt. Men køleblæseren startede aldring. lod bilen stå i tomgang i 20min men ingen effekt.

har jeg gjort noget galt?
ps. der sidder en lille føler på blokken lige efter der hvor termostatshuset sidder fast, kan den være gået i stykker?? den virker også lidt løs..
stiger den langsomt - altså kan du følge den stige?? eller slår den bare ud på rød samme sekund som du har startet motoren?? Hvis det sidste så er det føleren den er gal med.. evt er ledningen faldt af eller irret så der ikke er forbindelse.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hvilken bil er der tale om?
René
hvis blæseren ikke går igang er det enten blæseren eller termokontakten i køleren der er defekt
kunne også være din temperaturføler der viser forkert
det må næsten være temperaturføleren der viser forkert, når den går direkte op i det røde felt på kold motor.

og hvis den er defekt, så går blæseren vel heller ikke igang?

det er en ford escort 1,4 fra 94
Bare en tanke.. hvis føleren sidder meget tæt på cylinderne og vandpumpen ikke sender vandet rundt vil det jo hurtigt blive varmt fordi vandet står stille.. Den føler der får blæseren til at starter behøver ikke at være den samme men jeg ved det ikke i dette tilfælde.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

tak for hjælpen alle, den virker nu..

Skiftede temp. føleren og fik den udluftet 100%

Så håber jeg bare ikke, at toppakningen er ved at gå..

nogle der eventuelt ved, hvordan man tjekker om toppakningen er ok? tænker hvordan tændrør osv skal se ud?
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis