HJÆLP - Temp. måler går direkte i rødt, efter skift af termostat???

Hej

Håber nogle kan hjælpe mig.

Havde problemer med, at bilen blev overophedet efter længere kørsel.

Skiftede termostaten og efterfølgende går temp. måleren direkte op i det røde felt, når man starter bilen. hvad kan være galt????

Har gjort:
Udluftet køle systemet - ladet bilen stå i tomgang til den blev varm (men blæseren går ikke i gang??)

Skilt termostatshuset ad igen, for at se, om jeg havde vent termostaten forkert eller glemt en låseclips.

Hej Håber nogle kan hjælpe mig. Havde problemer... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis din toppakning skulle være gået, så kan der være mange symptomer.

Vandforbrug
Går dårligt ved koldstart
Danner for meget overtryk i kølevandsystemet

Du kan også høre det inde i bilen, hvis varmelegemet støjer (boblende lyd)

Mvh. K.Davidsen

fordi den føler siger at motoren er varm er den det jo ikke når den er i stykker..

Jeg tror på at der intet er ødelagt i den kulde.. motoren har jo ikke kunne blive ordenlig varm..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Motoren har også været varm, da det hele startede med, at der kom røg fra motorrummet.. så bange for, at det gik ud over toppakningen der..

derfor skiftede jeg termostaten og senere hen temp. føleren, men nu vil jeg gerne tjekke om toppakningen eventuelt er på vej..
du kan ligge mærke til om der begynder at komme en mere hvidlig/grå røg
ud af udstødning
eller at det begynder at blive en mere sort røg begge to indikere at din
pakning er gået

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

ja okay.. men det er ikke bare lige sådan at tjekke det.. Men tjek om den bruger vand, ryger hvidt når den er varm..
Gør den ikke det og ellers kører som den plejer skal du ikke gøre mere..

Elles vent nogle hundrede kilometer og se så om alle tændrør er ens.. hvis den bruger vand på den ene cylinder vil du kunne se at det er anderledes end de øvrige..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis