Hoevdentreprise vs delentrepiser, + byggerådgiver efterlyses

Vi skal i gang med en totalrenovering af et gammel hus (83 m2 + 40m2 kælder), samt tilbygning (50m2). Vi har en arkitekt og ingeniør på forprojektet, og byggeansøgning er nu klar til aflevering. Projektet omfatter bla tilbygning, isolering kælder, nyt tag/vinduer/døre, facadeisolering, terrasser, nyt varme- og ventilations-system, blandet vvs og el, nyt køkken/hvidevarer, nyt bad, nye gulve og trapper).

Vi vil meget gerne holde en projektøkonomi på max 12.000,- pr m2 alt inkl, kælderareal indregnet. Dvs vi lander på omkring 2 mio for moderniseringen.

Jeg ved, at 12.000,- er lavt sat, og spekulerer derfor meget over, hvordan man kan gennemføre projektet med en fornuftig økonomi. Umiddelbart er min vurdering, at vi er bedst tjent med at opdele og udbyde projektet i delentrepriser, og så selv tage aktiv part i koordinering og gennemførsel, selvfølgelig i tæt samarbejde med en byggesagkyndig. Både fordi jeg har god erfaring med at ’shoppe rundt’ fra tidligere byggeprojekter (feks døre/vinduer, hvidevarer, fliser, gulve mv), og fordi mine mange år som projektleder i en anden branche har lært mig, at selv om man betaler temmelig meget ekstra for en hovedleverandør, skal man alligevel som kunde involvere sig tæt i leverandørens proces for gennemførsel og levering. Jeg ved også, projektet højst sandsynligt kommer til at tage længere tid, end hvis vi udbyder en stor entreprise.

Jeg gået i gang med at beskrive projektets fagentrepriser, som omfatter bla nedrivning/bortskaffelse, jord/beton, facadearb, tag/vinduer, andet tømrer arb, vvs, el, gulve/trapper, vægge osvosv. Jeg er rimelig erfaren gds'er, og suppleret med mange gode informationer på nettet og i BR08, kan jeg komme langt med projektbeskrivelse. Men jeg er bestemt ikke dygtig nok til at færdiggøre projektbeskrivelse og skitser selv, - og den er jo hammervigtigt og skal kunne fungere som aftalegrundlag for udførsel af de enkelte delentrepriser.

Jeg har selvfølgelig diskuteret nogle af detaljerne med vores nuværende arkitekt og ingeniør, men jeg synes ikke, de er helt så skarpe (eller hurtige!), når det handler om detaljer. Jeg er derfor på udkig efter en erfaren og dygtig bygningskonstruktør / ingeniør, som kan kaste sig ind i opgaven med at færdiggøre projektbeskrivelser (snarest), og bistå mig med at føre kontrol med bygningsarbejdet. Er der nogen af jer, der har en god kontakt? Det er vigtigt for os, at han/hun er fra lokalområdet omkring Helsingør.

Er der i øvrigt nogen af jer, der har erfaring med ovenstående arbejdsform, og kan / kan ikke anbefale den. Og har jeg ret i, at der kan være penge at spare ved at dele projektet op i delentrepriser?

De bedste hilsener
hobbyfar (og mor)...
Vi skal i gang med en totalrenovering af et gammel... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det burde være umuligt at genoplive indlæg der er mere end 6 mdr. gamle.
I 9 ud af 10 tilfælde har de forlængst mistet enhver interesse!!!
Jeg er enig i at disse lykkeriddere ikke bør have lov at komme med den slags tynde reklaindslag... og det er bestemt ikke afhængig af om det er nye eller gamle inlæg :-)

Den fine tone der næsten er reklamefri er netop det der gør at en som mig bliver hængende.....
Jeg tror jeg efterhånden har været med i 10år... godtnok med min første bruger der blev lukket ned pga password blev væk... Men jeg fik da lov at få navnet igen :-)

Efter min mening bør tråde ikke lukkes for nye indlæg....

Det hænder der kommer nyt relevant i en ældre tråd. Nok mest tråde der omhandler emner som fx energi og mere gennerelle emner. Specifikke løsnings spørgsmål er der nok ikke relevant at suplere med nye oplysninger efter 1-2 år :-) Da er opgaven siker løst, eller droppet :-)

MVH Njord

MVH Njord
Ja, så burde ADMIN bare være mere aktiv med at få disse fjernet måske når de dukker op, for det er ret tit at disse gamle tråde bringes til live af helt nye profiler, med kun et formål, nemlig at reklamere for et produkt eller hjemmeside.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis