Nyt toilet!!!

Hej igen

Nuer vi blevet så trætte af vores to 80'er toiletter i hhv. blå og limegrøn at de trænger til en udskiftning (sluger også 10-12 liter vand per skyl)

Hvad skal man være opmærksom på i forbindelse med køb af nyt toilet?

Er monteringshuller osv. standard, således jeg slipper for at skulle lave nye huller?
Hvilke mærker er at foretrække (vil gerne betale for noget der virker, eftersom jeg bruger halvdelen af mit liv på lokum )
Har hørt der er forskel på emaljen i de dyre og de billige, korrekt?

Ellers er mine tanker at "vandhullet" skal være af en ordentlig størrelse, således skidtet ikke hænger ned af siderne... Og at det skal være et "mærke-toilet" mht reservedele. Derudover regner jeg med at købe et 2-4L toilet men overvejer om det skyller nok?

Hvad med størrelsen af afløbet, varierer det?

Det var lidt rodet, men håber folk vil bidrage med deres erfaringer....
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej

Jeg købte to IFØ Cera sidste år, det er ikke nogen overbevisende kvalitet.

Ikke så nemme at holde rene, og de har en tendens til at stå og løbe en lille smule

Der er kommet et nyt IFØ Sign, det har en speciel overflade, som skulle være meget nem at holde ren.
Køb et sæde med soft luk, det er lækkert at være fri for den larm, når konen smækker sædet ned

Jeg ved ikke med monteringshullerne, selve afgangen til kloak, er standart.

mvh jens

Ha.. jeg kan tydeligt huske da jeg var ude og kigge på toilet.. Det er som Hans skriver, vigtigt der er plads til lillemanden, særligt hvis man som jeg er godt udstyret .... og at bruno ikke rammer siderne på vej ned.. det giver unødig svinderi..!


Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Alle nye  IFØ er med 2 skyl !
Jeg er ligesom Jens ikke imponeret af Ifø. Har 2 med 2-skyl og 1 med kun 1-skyl og ville i dag vælge typen med 1-skyl, hvis det stadig fås. Er ikke nemme at holde rene og står ofte og løber.
Regn ikke med at monteringshullerne er de samme!
Har du et langt kloakrør, er det ikke tilrådeligt at skylle for lidt, idet møget kan finde på at blive liggende i røret. Det kan blive en lorteleg med tiden!

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Dvs. IFÖ sign hvis det skal være IFÖ

Vandhullet skal være "stort" og placeret korrekt

Toiletsæde med softclose

Monteringshuller måler jeg mig ud af!

Er der noget jeg har glemt?
Gustavberg laver nogle skidegode toiletter!! i flere forskellige str. osv. det er bare at tage ud og "prøve" dem.

Morten

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

msms.

er det om lillemand får det kolt på hovedet. ved afprøvning.! :-)
Hvis bare ikke hullet er for småt, så vil du altid kunne få et ny toilet til at passe. Manchetten er rimelig fleksibel.
Jeg skiftede et gammelt 9-12 liters toilet med et Ifø cera for 12 år siden (6/3 liters skyl). Jeg har så nu lige skiftet Cera med et Sígn indbygningstoilet med keraclean, da det gamle ikke længe kunne gøres rent. Var også blevet ridset af en toiletbørste med stålkant i toppen.
Det nye skyller med 2/4 l men vandet kommer meget hurtigere så jeg overbevist om at "det" løber bedre i kloakken end cera toiletet gjorde. Er efter 2 uger stadig vældig tilfreds med det nye toilet. Det er nu meget nemmere at holde rent under toilettet, da kummen nu er væghængt. Husk ikke at benytte toiletrens på et Sign toilet med keraclean - det ætser beskyttelsen af. Kummen er meget nemt at gøre ren.
Til hans2hansen! Ja! man skal jo ikke købe noget man ikke har prøvet først. hehe!!

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis