gulvvarme

Hej

Vi har købt et hus som vi gerne vil have gulvvarme i jeg ville høre om der er nogen der har en ide om hvad det koster med støbt beton huset er fra 1972 kan man finde en nogenlunde pris pr kvm at gå ud fra ca 190 kvm

Venligst jesper

 jesper

Hej Vi har købt et hus som vi gerne vil have... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Helt enig med tidligere udtalelser om at gulvvarme i let dæk, er meget mere behageligt men giver også en bedre varme økonomi netop fordi den reagere så hurtigt som den gør.

Eneste minus ved denne form for gulvvarme er at det kan være svært at få plads nok til isoleringen i denne konstruktion i de tilfælde hvor der i forvejen måske allerede er en eksisterende klaplag under gulvene.

Har fuldt lidt med på linjen. Hvis du ikke er bange for at arbejde, så skal du altså ikke frygte at der ikke er sokkel dyb nok. det er ikke svært, det kræver bare lidt mere arbejde inden der kan graves ud. når man punkt støber, så graver man et lille stykke på ca 40- 50 cm ud ad gangen. man graver et stykke under den dybde der egentlig skal udgraves og ind under soklen. så tager du noget forkallingsplade og sætter op. i hullet hælder du en blanding af lidt vand, 1 cement og 10 støbemix ( når støbemix bestilles, så siger du bare hva du skal bruge den til, så får du den rigtige stenstørrelse).Så tager du en stavvibrator og putter ned i, så forsvinder luftlommer i betonen. dagen efter fjerner du forskallingen og fylder hullet igen.sådan gøres der alle steder der mangler sokkel. du kan sagtens grave flere steder ad gangen, bare husk ikke at grave for meget ud ad gangen....... gør man det, så bliver man danmarkskendt over night,når huset styrter sammen. Jeg har nogen billeder af hele processen fra jeg selv var igang. skriv din mailadr. hvis det har interesse. hvad angår økonomi, så skal du påregne nogen kr mere hvis du ender med at skal punktstøbe over det hele. der skal bruges en del basis cement.
Hej ulrikgh

Ja det er bare at svinge skovlen,det kunne være super at se dine billederJeg vil prøve at høre de folk der boede her før ang sokkel da de har lagt gulvarme i badeværelse så de burde da vide lidt
Email [email protected]

Venligst jesper

 jesper

Hej ulrikgh

Jeg skal i gang med samme proces, kunne rigtig godt tænke mig at se dine billeder.
Har du mulighed for at sende dem til mig.    [email protected]
Skrevet af jasper på 14 mar 2010 20:01
huset er fuldmuret i 72 vil de sige at man skal regne med 1000% med at indre vægge ikke er støbt med sokkel bliver lidt uroligt der er vel ikke nogen måder at finde ud af det andet end og prøve har fået tegninger fra teknisk forvirring kan ikke rigtig se noget ud fra det

Hej Jasper

Mit hus er fra 1974, fuldmuret 1½ plan med betondæk på jord omkring 12-14 cm under gulvniveau, dvs fuldstændig som dit. Jeg har taget skridtet, som du overvejer, og der var altså fundament under indvendige bærende vægge, så jeg har foreløbig kun skulle understøbe 2 vægge i de 2 rum, jeg foreløbig er færdig med. Eller... Færdig er så stort et ord, men betonen er da blevet hård...



MVH Leo

Hej ulrikgh

Da jeg skal i gang med samme projek vil jeg høre om det var muligt at se de billeder du snakker om.
Har du en ca pris pr. M2 på sådan et projekt

Mvh. Lunde
Sender en Pm med mail.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis