Skift af dyser på Siemens gaskogeplade

Jeg skal have skiftet dyser på en gaskogeplade og er løbet ind i et problem, som jeg håber en i dette forum kan hjælpe med.

Det drejer sig om en Siemens model ER926SB90E  ( 90 cm med 4 alm. brændere + en wok dobbelt brænder)

Når jeg følger brugsanvisningen og når til at skulle afmontere glaspladen, så er jeg i tvivl om hvordan dette skal udføres. Og der bliver i ansvisningen nævnt et stykke specialværktøj, der kan bestilles hos Siemens.

Er dette stykke værktøj virkeligt nødvendigt?

Er der nogen herinde der har erfaring med dette?


7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv evt. Gasherd.de, de har mange dele.
Topnøglen er jeg med på, men jeg tror det er et stykke vinkeljern af en art til at "brække" glaspladen op.

Men kan det ikke gøres uden dette specialværktøj, og er det nok at have løsnet og fjernet brænderne med tilhørende skruer? Eller er der andet, der skal løsnes før pladen kan fjernes?

Jeg vil jo nødigt stå med en knækket glasplade...
Glaspladen sidder med klips nogenlunde ligesom indvendig beklædning i en bil.

Værktøjet er en lille vinkel der kan komme ind under pladen og forsigtigt frigøre den fra klipsene. Start forfra. Sæt kun vinklen ind under glaspladen hvor der er profil i glasset eller andre forstærkninger. Selvom du kan løfte den foreste del af pladen op skal værktøjet også bruge på det bagerste stykke. Når du har fjernet brænderne sidder pladen kun i klipsene.

Hvis du ikke har instalationsvejledningen kan du finde den her:

http://portal.bsh-partner.com/porta...LFRAME.HTM

Så er det fixet. Jeg fandt et stykke hjørnejern, og klarede den.

Glaspladen sad nok så godt fast i beslagene, så det var det, der snød mig lidt. Troede i første omgang, at der var noget, jeg ikke havde fået løsnet.

Tak for hjælpen
Annonce
man skal A cerfikat for at lave gas ellers dækker din forsekring ikke hvis der sker noget skal også tryk prøves
Du skal vel ikke have trykprøvet noget når du blot har skiftet dysser efter brugs/instalationsanvisningen?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis