Hvordan sparer I på indkøbet?

Hej. Vi er en forholdsvis stor familie. 2 voksne og 4 børn. Vi har her i familien tit snakket om, at det er svært at få pengene til at række, når man nu ikke har en direktør løn at gøre med Så jeg søger råd og erfaringer om hvad I gør for at holde budgettet, når der skal handles..
Hej. Vi er en forholdsvis stor familie. 2 voksne... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skriv en huske seddel før du går ud og handler. Og decipliner dig selv og familien til kun at købe hvad der står på sedlen. På den måde kan du få en hvilken som helst sum til at brødføde en familie. Forudsat at du tilretter huskesedler til økonomien.

allan
Jeg mener at man sparer mest ved at lave ting selv.. Pizza kan laves i bradepanden. Jeg laver selv cole slaw salat som koster ret meget i butikken.. men det er kun den specielle dressing man skal lave og så kål og gulerødder.
Franskbrød kan man lave selv. Frikadeller kan få nogle spisefulde havregryn og godt med løg.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Prisbevidsthed - madplaner - og storindkøb. Vi har ikke tid til at jagte tilbuddene, men handler bl.a. daglige fornødenheder i discount-butikkerne, hvor der spares både tid og penge. Mælk er mælk - om der står danmælk, gårdmand eller noget 3. på kartonnet. Til gengæld er tilbud ikke altid tilbud - hvad hjælper "spar 20%" når udgangspunktet var 40% for højt.....og er mærkevaren rent faktisk et bedre produkt, eller bare dyrere for at kunne holde markedsføringskronerne hjemme????

Man kunne evt. indrette madplanen efter, hvad der er på bud den kommende uge. Det er jo ret beset tosset at have koteletter på menuen den uge, hvor de netop ikke er billige...

Storkøb - hvis man ikke har et viktualierum, så indret et skab til konserves og lignende. Forleden var der havrefras på bud - og det er det store hit her i huset pt. - så der røg 12 op i kurven, det var en hund sparet ift. normalpris (og de er sjældent billigere).

Mvh.

Jan R.
Jeg takker for de mange gode råd!!

Jeg kan se at vi ikke er helt gale på den med vores indkøb. Vi benytter mange af de råd der er givet her - men man kan vel altid blive bedre. Forretningerne er jo ligeglade....Det er min pung ikke. Jo bedre jeg er til at få mest ud af mindst - jo flere penge til oplevelser (som naturligvis også opleves på budget)

Det kan godt være nogen vil kalde mig nærig....Men der går lidt sport i at være prisbevidst uden at være nærig...Jo længere jeg kan strække min penge, jo mindre behøver jeg jo at tjene = mere fritid.
jmose

Dit seneste indlæg siger netop at i er prisbevidste og det er da ikke at være nærig, men bare sund fornuft.
Vi vil jo alle gerne have så meget som muligt tilbage til det sjove og oplevelser i den tid vi er her på moder-jord.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Annonce
Kom lige til at tænke på den gang jeg var spejderleder.. På weekendture skulle maden helst være så alle kunne lide den og så måtte det jo heller ikke koste alverden-
Nu er det ikke altid nemt at hælde hvidkål, gulerødder og broccoli i unge.. Men det er billige råvare..

Første gang jeg kom med hvidkål og gulerødder og sådan kunne man næste se angsten i deres ansigter.. men ALT blev spist op.

Jeg lavede stegt ris. ( man kan også bruge nudler eller pasta)

snit et hvidkål
skræl og snit en pose gulerødder i tynde stave.
Pluk noget broccoli i små buketter.
Snit nogle løg.
(næsten alle grønsager kan bruges)
Skær noget kød i tynde skiver. Det kan være alt kød.. gris, kylling, kalkun, o. lign.
Kog en spand løse ris.

Steg kødet og løg i olie med salt og peber (chili eller cayennepeber kan også bruges). Tag det af panden.

Hæld grønsagerne på og steg dem med lidt mere olie. Det fylder en masse i starten men falder sammen.

Når de er stegt og vandet væk pisker du 3 til 6 æg ud på panden mellem grønsagerne.. steg og rør rundt i så der kommer en masse små æggeklumper.

Smid nu de færdige ris over og steg dem med.. Tilsæt så meget kinesisk soya at det hele ser mørkt og stegt ud.. og vend kød og løg i og gennemvarm det hele..

Der vil helt sikkert blive spist op.. og så er det en forholdsvis billig ret.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Har du prøvet tilbudonline en hjemmeside der samler alle tilbud i ugen både på supermarkeder, og andre forretnings typer og du kan sende en indkøbsliste som sms til dig selv, dog sender de lidt for tit en del tilbud til dig via mail, som godt kan genere en, du kan feks søge på stynns leverpostej og lige med det samme finder de steder hvor den er på tilbud
Her i huset køre vi med en regl at aften maden ikke må koste i gennemsnittet mere end 10kr per person...

Det gør ved ved at vi har en godt stor fryser som vi har et lager system over hvor meget vi har at det forskelligeting.

Så har vi også en lager system over hvad vi har af ting i vores skabe af madvare...

Hvores madplan køre efter den her system.

Lige uger.

mandag: pasta.

tirsdag: fisk

onsdag: kyling

torsdag: Salt med kød

fredag: rester fra fryseren

lørdag: kartolfler

søndag: kakkede oksekød

ulige uger.

mandag: ris

tirsdag: kød med brød

onsdag: hakkede svin

torsdag: sammen kogt

fredag: udskråret kød

lørdag: nyt/valgfrit.

søndag: helt kød.

Så planligger vi søndag aften i uligeuger hvad vi skal ha de næste 14dage. i forhold til hvad vi har i fryseren og hvad der er i skabene...

Tilbud køre vi efter på den måde at vi køber ind til de næste 14dage som vi så småt går og planlægger til i løbet af de 14dage som er menu sat...

Det er også en god ide at finde 50 retter som inholder i ingrienser som er i ugelisterne.

Med hensyn til transport har vi en gammel bil som ikke koster det alverden i stumper....
Samt laver den selv...

Uden alt for stor viden på biler kan man nem også selv skifte olie/oliefilter. lave bremser. skifte pære. udstødning og andre småting...
Køb evt en bog til ens bil model og læsse lidt på tingene og finde ud af hvor let det er..

Det kræver bare at man går ud invistere 2500kr kr i værktøj. som en god dunkræft. topnøglesæt, fastnøgler, skruetrækker, hammer og fire bukke...

Det lyder godt nok af meget men den er hurtig tjernt ind...

man kommer langt med små rep bilen

Samt når vi laver mad er der altid mad i overskud som vi fryser ned. som f.eks kødsosvs til pasta. så har vi nogle rester til lørdag i lige uger...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis