Blinklys dødt på Corolla

Efter at konen har bakket ind i en sne/is drive, sprang der et par sikringer på bilen. Jeg har nu været ude med hårtørreren, fjernet is og sne fra anhængertrækket osv.
Nu springer sikringerne ikke længere når jeg tænder for strømmen. Men blinklysene virker ikke. Sjovt nok, så ville jeg have troet at det var samme sikring som nødlyset, men nødlyset virker til gengæld fint efter udskiftning af sikring, så sikringen er det tilsyneladende ikke.

Vandet er væk, hvad kan der så være galt ? Mekanikeren åbner ikke før mandag, så gode råd er velkomne.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at gå sikringerne igennem igen, det kan godt være svært at se om de er sprungen.
Virker alt el, undtagen blinklyset?

Prøv evt at spørge i fora her, her får man næsten altid svar, når det er Toyota, husk at skrive hvilken model/årgang. 

http://www.toyotaextreme.dk/debat.asp
Corolla linea terra, vist nok en '98 eller '99

Og ja, alt lader til at virke fint efter at jeg har skiftet sikringer. Lige bortset fra blinklyset. Jeg har prøvet at udskifte alle sikringer en ad gangen, uden resultat.
selve blinkrelæet måske
gennem gå lige dine stik på samlige steder fra afviserstilk (kan hænge i kontakt hvis kones hånd er smuttet under påkørsel) og hele vejen ud til dine blinklys(selvfølgelig starter du med nærmeste der havde kontakt med snedriven)
også kan det selvfølgelig være dit blinkrelæ der tilfældigvis er gået ved samme lejlighed)

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Kan blink relæet være gået, og katastrofeblink stadig virke ? Jeg troede det var det samme relæ ?
Annonce
Skrevet af Twist på 06 mar 2010 18:01
Kan blink relæet være gået, og katastrofeblink stadig virke ? Jeg troede det var det samme relæ ?

ikke nødvendigvis

Hmmm.... OK, så må jeg finde relæet. Nogle ideer til hvor det sidder på en Corolla ?
jeg vil gætte på ,ved din sikringsboks
motorrum

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Hvis du kan høre en klik lyd hver gang dit blinklys blinker, så ligger relæet HELT sikkert ikke i dit motorrum. Prøv evt. at følge klik lyden, så ved du hvor dit relæ ligger. Det er nemlig det som frembringer kliklyden.

Mvh. Anders R.

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis