fejl F-07 på baukneckt vaske maskine

vaskemaskinen melder fejl F-07
jeg ved at det skal være fejlmelding på et
elektronisk komponent men hvilken?

nogen der ved hvad det er så bare frem med guldkornet

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
har du en model?

i gamle dage var det koden for Flowmeter og mener på de nye maskiner det er motor kul, der skal skiftes.
det er en baukneckt wae8999

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Her har du fejlkoderne til Bauknecht !

Fejlkoder til Bauknecht / Whirlpool / Philips vaskemaskiner.

E1 - Fejl på vandindløb ( Manglende vandindtag )
E2 - Fejl eller fejlmelding på Aquastop eller overløbssikring ( Maskinen er måske utæt internt )
E3 - Fejl på afløbspumpe ( Maskinen kan ikke komme af med vandet )
E4 - Fejl på varmelegeme ( Maskinen kan ikke varme )
E5 - Fejl på NTC-sensor ( Temperatur sensor defekt )

E6 - Fejl på motor (Over-opheder / Maskinen har måske forsøgt at centrifugere med vand i grundet forstoppelse.)

E6 - Fejl på Tachospole ( lille rund spole i enden af motoren, som sender besked til motorstyrringen,
hvorvidt om motoren kører eller ej + hvor hurtigt den kører.

(E6) - OBS: Samme fejl vil vises hvis motorkul er opslidte ( Motor kører ikke )

E7 - Fejl på Timer/programværk ( Timer er defekt - skal udskiftes - typisk p.g.a. fejlspænding / lyn )
E8 - Maskinen er fejltilsluttet til el-nettet ( Fejl på fast installation !?)
E9 - Fejl på triac kredsløb - Strømforsyning / motorstyrring.
fartilfire tak for oplysningerne

vil det sige at når den melder timerfejl at så skal hele det elektroniske
styremodul skiftes

Timeren kan normalt ikke rep.

Prøv at tale med http://www.hvidevaredele.dk

Du skal være meget glad for din maskine for at skifte timeren. Den koster normalt 1500-2000 kr. hviket mange gange ikke kan svare sig på en maskine hvis den er over garantiperioden på 2 år.

Jeg kan se af den foregående tråd at du har pillet ved den. Check at alle ledninger sidder på plads - ikke kun på timeren men også andre steder.. Sidder der spadestil kan du prøve at vrikke dem lidt frem og tilbage for bedre kontakt. Sluk maskinen helt (fjern kablet) og vent 2 min. sæt den til igen.
Annonce

ja det foreslog FWM også da jeg havde fat i ham i anden anl.

er igang med at skille ad igen

så må vi se  om jeg har lavet en fejl 40
det ville være så typisk efter sådan noget
kan huske at det var den typiske fejl årsag
da jeg kørte som tek. ved et radio/tv firma
som man siger den største skovl sidder imellem
rattet og føresæde

Dennis

Nu ved jeg ikke om det er samme timer som den jeg tænker på, men de havde en overgang problemer med netop denne fejl 07, og det er rent mekanisk at det går for stramt til at timermotoren kan trække den rundt på nogle steder i programmet.

Hvis det er denne elektromekaniske timer, så kan du prøve at tage toppen af maskinen, sprøjte noget WD40 ned i den og køre med den..
Det skader ikke at prøve, hvis den alligevel skal skiftes, jeg har fået liv i flere på den måde..

Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

Lidt om mig her

Skrevet af kamb på 06 mar 2010 19:55
Nu ved jeg ikke om det er samme timer som den jeg tænker på, men de havde en overgang problemer med netop denne fejl 07, og det er rent mekanisk at det går for stramt til at timermotoren kan trække den rundt på nogle steder i programmet.

Hvis det er denne elektromekaniske timer, så kan du prøve at tage toppen af maskinen, sprøjte noget WD40 ned i den og køre med den..
Det skader ikke at prøve, hvis den alligevel skal skiftes, jeg har fået liv i flere på den måde..

mener du at det kan være den der sidder oven på sæbeskålen som snorre rundt
og styre i hvilken rum der skal vand ind

Nej, det er kamhjulene inde i selve programmet der går trægt..

Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

Lidt om mig her

det er en model med elektronisk display og elektronisk styring lige under topplade

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis